VIDEO: Aj Porsche sa chystá na elektrickú misiu, Mission E v predaji od budúceho roka
Éra elektromobilov volá a ani Porsche nechce zostať pozadu. Automobilka zo Züffenhausenu plánuje koncom roka 2019 začať predávať sériovú verziu športového konceptu Mission E s výkonom 600 koní a dojazdom cez 500 km. Cena vozu by sa mala pohybovať okolo 100.000 eur.
Mission E predstavuje prvý čisto elektricky poháňaný štvormiestny športový voz v histórii značky, pričom so spaľovacími agregátmi sa v jeho prípade vôbec nepočíta. K dispozícii však budú rôzne výkonové varianty, aby auto oslovilo širšie spektrum zákazníkov. Jednotlivé verzie si pritom podľa všetkého zachovajú dobre známe označenia, základný model Carrera s výkonom okolo 300 kW tak majú doplniť modely Carrera S (400 kW) a Turbo (500 kW).
Dva synchrónne motory nabudené permanentným magnetom (PSM), podávajú dohromady výkon viac než 600 koní (440 kW). Elektrický športiak katapultujú z nuly na 100 km/h za menej ako 3,5 sekundy a na 200 km/h za menej než 12 sekúnd. Na rozdiel od dnešných elektrických pohonov rozvinú svoj plný výkon aj pri opakovanom zrýchlovaní v krátkych intervaloch. Pohon všetkých kolies je riadený podľa potreby s funkciou Porsche Torque Vectoring.
Mission E zvládne na jedno nabitie viac ako 500 km, a počas štvrťhodiny „dotankovať“ energiu na ďalších približne 400 km. Dôvod je priekopnícka 800V technológia. Zdvojnásobenie napätia v porovnaní s inými elektromobilmi so 400 V prináša niekoľko výhod – kratšiu dobu nabíjania a nižšiu hmotnosť, pretože ľahšie medené káble so zmenšeným prierezom na prenášanie energie postačujú.
Posuvný segment v ľavom prednom blatníku pred dverami šoféra, umožňuje prístup k nabíjacej prípojke pre inovatívnu technológiu „Porsche Turbo Charging”. Pomocou 800V prípojky je batéria znovu nabitá na 80 % už za 15 minút, čo je pre elektromobily rekordne krátka doba. Táto technologická novinka môže byť pripojená aj k nabíjačke na 400 V alebo úplne pohodlne napájaná energiou indukčne v garáži pri dome.
Interiér Mission E prenáša všetky tradičné princípy dizajnu Porsche do budúcnosti – otvorenosť, čisté tvary, jasná architektúra, orientácia na šoféra a praktičnost. Chýbajúci tunel prevodovky napríklad otvára priestor, vďaka tomu pôsobí všetko odľahčene a vzdušnejšie. Vzorom pre štyri samostatné sedadlá boli škrupinové sedadlá pretekárskych auomoblov, ktoré cestujúcim poskytujú pri dynamickej jazde dobrú bočnú stabilitu.
Celá prístrojová doska je nabitá novými nápadmi. Rozdelenie na dve trojrozmerne štrukturované polohy posilňuje dojem ľahkosti a prehľadnosti. Horná poloha nesie displej pre šoférov, medzi úrovňami je umiestnený holografický displej, ktorý sa tiahne až na stranu spolujazdce. Ukazuje individuálne voliteľné aplikácie, ktoré sú v priestore umiestnené odstupňovane a usporiadané podľa priority, pričom vytvárajú trojrozmerný dojem hĺbky. Pomocu aplikácií sa dajú ovládať primárne funkcie – médiá, navigácia, klimatizácia, kontakty a vozidlo – bezdotykovo. Len pomocóu gest, ktoré detekujú snímače, je požadovaný symbol aktivovaný.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov