Šéfovia z Michelinu v tom majú jasno, v biznise s pneumatikami sa klame!
Predstavitelia svetoznámeho výrobcu pneumatík Michelin šokovali svojimi nedávnymi vyjadreniami motoristickú verejnosť aj konkurenciu v biznise. Dôvodom sú vyhlásenia, podľa ktorých sa manipuluje pri predaji „gúm“ so zákazníkmi.
„Ak mám byť úprimný, tak štatistika hovorí, že pneumatiky s hĺbkou dezénu štyri milimetre sú lepšie než s 1,6 mm. Ak sú nepoškodené, môžu sa moderné pneumatiky bez problémov používať až do zákonom predpísanej minimálnej hĺbky dezénu,“ uviedol pre Focus Online Jürgen John, ktorý je šéfom firmy Michelin pre nemecky hovoriace krajiny.
V nečakaných vyhláseniach podporil Johna aj prezident Michelinu Jean-Dominique Senard. Ten dokonca uviedol, že vo väčšine regiónov nie sú zimné pneumatiky vôbec potrebné a úplne postačia aj celoročné. Zástupcovia Michelin mnohých výrobcov otvorene kritizujú aj za to, že pneumatiky zámerne vyvíjajú tak, aby si svoje výborné vlastnosti zachovali len veľmi krátky čas.
Motoristickí odborníci odporúčajú pre zimné pneumatiky štyri milimetre ako minimálnu hĺbku profilu, slovenské zákony stanovujú minimum na tri milimetre a u letných plášťov 1,6 mm. Ak by motoristi vymieňali pneumatiky až pri hĺbke dezénu 1,6 mm, každá piata nová pneumatika by bola zbytočná. Motoristi by tak ušetrili nemalé peniaze a výrobcovia suroviny.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov