Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda Civic zostala Hondou

Honda Civic dostala prepĺňaný štvorvalec, čo by v dnešnej dobe nebolo nič neobvyklé. V porovnaní s konkurentmi je však originálna tým, ako sa s ním jazdí.
Text: Peter Lacena, foto: autor

Na týždeň strávený za volantom novej generácie modelu Civic som sa tešil. O to väčšia bola moja radosť, keď som zistil, že sivý hatchback vo výbave Sport Plus má pod prednou kapotou novučičký prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 litra skombinovaný s klasickým šesťstupňovým manuálom.
O aute ako takom už písal kolega vo veľkom teste, a tak iba pár mojich postrehov. Auto už svojím dizajnom nie je totálnym originálom, karoséria je podstatne
civilnejšia. Nechýbajú pekné detaily ako napríklad dvojica výfukov umiestnená uprostred. Nádrž už nie je pod prednými sedadlami, a tak si môžete sedadlo spustiť skutočne nízko. Je to dobre, lebo k športovému hatchbacku, akým Civic rozhodne je, to predsa patrí.
Z pohľadu priestoru na predných a zadných sedadlách je miesta tak akurát, pochváliť musím dĺžku zadných sedákov. Ideálnemuposedu za volantom sekunduje
presná kulisa radenia prevodovky. K autu ako takému si neodpustím ešte jednu otázku. Skutočne bolo treba experimentovať s roletou
batožinového priestoru?
Poďme však jazdiť. Benzínovýštvorvalec s maximálnym výkonom 134 kW (182 k) a najvyšším krútiacim momentom 240 Nm zabezpečuje autu svižnú jazdu.
Podľa vzoru konkurentov čakáte po nástupe turba agresívne zatlačenie do sedadla, ktoré sa však nekoná. Toto je totiž Honda. Motor preto nejde za plynom zbesilo agresívne, ale skôr kontinuálne. Prejav motora je teda skôr taký atmosférický. Je to zle? Podľa mňapráve naopak! Civic zvláda šprint z 0 na 100 km/h za veľmi slušných 8,2 sekundy. Motor parádne ťahá v širokom poli otáčok, s podporou tvrdšie naladeného podvozka Civic vykrajuje zákruty ako skúsený šéfkuchár. A aby toho nebolo málo, všetko to zvláda s príjemne striedmym apetítom. Mne sa počas testu priemerná spotreba ustálila na rovných siedmych litroch benzínu na sto kilometrov. Dalo by sa jazdiť aj za menej, no súzvuk motora, prevodovky a podvozka láka užívať si toto auto naplno. A taksom si užíval.

Honda Civic 1,5 VTEC Turbo Sport Plus
Cena a záruka:
základ/test 16 990/26 049 €
3 roky/100 000 km
Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 134 kW (182 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 900 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 133 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 8,2 s,
vmax=220 km/h, spotreba výrobca/ test 5,8/7,0 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov