Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Suzuki Baleno 1,0 Boosterjet: Výborná voľba

Suzuki Baleno 1,0 Boosterjet. Automobilka má na domácom trhu s maloobjemovými trojvalcami bohaté skúsenosti a na novinke to cítiť. Je skrátka výborná.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Autu ako takému sa už venoval kolega v prvom teste, a tak sa pozrime na to, čo nové nám tento testovací model ponúkol navyše. Vozidlo sme dostali v najvyššej výbave GLX, z pohľadu komfortu a obsluhy nám nič nechýbalo. Pri mimomestských presunoch sme si pochvaľovali prácu inteligentného tempomatu. Ak sa rozhodnete predbehnúť pomalšie vozidlo, auto začne zrýchľovať už po tom, ako použijete smerovku. Teda nie až vtedy, keď snímač zistí, že pred vami nie je žiadna prekážka.

Podstatná novinka sa však ukrývala pod prednou kapotou. Prepĺňaný litrový trojvalec 1,0 Boosterjet s maximálnym výkonom 82 kW (112 k) spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ak by sa vám prevodových stupňov zdalo málo, tak vedzte, že vám šestka chýbať nebude. V meste budete jazdiť na 3. prevodovom stupni a motor bude točiť približne 1 900 otáčok min-1. Pri týchto otáčkach ochotne reaguje na pokyn plynovým pedálom, nebudete mať problém predbehnúť pomalšie vozidlo či preradiť sa do vedľajšieho pruhu. Teoreticky vzaté by ste na mestskom limite vedeli jazdiť aj na 4. prevodovom stupni (približne 1 400 ot.min-1), no reakcie motora by boli o poznanie pozvoľnejšie. Mimo mesta, pri rýchlosti 90 km/h, už máte zaradenú šestku a na otáčkomere je ručička na hodnote 2 000 otáčok min-1. Diaľnica znamená o tisíc otáčok viac. Aj pri týchto otáčkach je motor príjemne živý a problém mu nerobí ani akcelerácia či zdolávanie prevýšení. Motor je v takmer celom spektre otáčok prekvapivo tichý, čomu prispieva samotný motor, ako aj dobré odhlučnenie kabíny. Svoju konštrukciu prezrádza skôr v náznakoch a ani vo vysokých otáčkach jeho zvukový prejav posádku auta neruší. A na záver spotreba. Suzuki vie robiť spoľahlivé a úsporné benzínové motory, čo potvrdil aj testovaný model. Jazdiť s takýmto živým autom za päť litrov benzínu na 100 kilometrov je veru parádny výsledok.

 

Čo treba uznať: Tichý a živý motor.

Čo nám chýbalo: Nič podstatné.

Čo nás prekvapilo: Výborná spotreba.

 

Suzuki Baleno 1,0 Boosterjet GLX

Cena a záruka:

Základ/test 10 690 €/16 040 €

3 roky alebo 100 000 km

Motor: preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 82 kW (112 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 170 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 103 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 11,4 s; vmax = 200 km/h, spotreba výrobca/test 4,4/5,0 l/100 km; kufor 355 dm3

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov