Dacia modernizuje Sandero a Logan MCV.
Nová tvár pre modely Dacia: komplexný facelift pre modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV sa dostáva do finálnej podoby.
Ich aktualizovaný vhľad je založený na kompaktnom SUV Duster a predstavuje dôležitý krok smerom k jednotnému vzhľadu pre celú modelovú paletu rumunskej dcéry Renaultu.
Ďalšiu novinku ponúka Dacia exkluzívne pre modely Sandero a Logan MCV – moderný základný motor SCe 75 s tromi valcami a výkonom 54 kW/73 k. Rovnako novinkou v programe je automatizovaná dvojspojková prevodovka EDC pre Duster dCi 110 s pohonom predných kolies, ktorá bude k dispozícii od jarného 2017.
Stredobodom optickej aktualizácie modelov Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV sú maska chladiča s markantnou mriežkou a charakteristickými štvorcovými vložkami a do troch segmentov rozdelené hlavné svetlomety, inšpirované sesterským modelom Duster. Široká mriežka, veľké otvory vstupu chladiaceho vzduchu do predného spojlera a hmlové svetlomety takmer na okraji karosérie prepožičiavajú triede kompaktov a malých automobilov Dacia nezameniteľný dynamický vzhľad. Výrazné svetlomety z číreho skla sú rozdelené do troch samostatných polí pre smerovky, diaľkové a stretávacie svetlá. Sú doplnené o LED obdĺžniky pre denné svietenie, kgtoré majú tiež premiéru vo faceliftovaných modeloch Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Okrem toho pri modelochSandero a Sandero Stepway sú modifikované aj zadné svetlá: Štyri svietiace obdĺžniky za tmavého skla, im dávajú elegantný vzhľad.
Nová 1,0-litrová pohonná jednotka
S novým zážihovým motorom SCe 75 vyzerá škála motorov pre Sandero a Logan MCV e teraz ešte modernejšie. I / Jesnolitrový trojvalcový motor s výkonom54 kW/73 k nahrádza motor predchádzajúci agregát 1,2 16V 75. Pri rovnakom výkone má úsporný trojvalec kombinovanú spotrebu 5,2 litra (Sandero) či 5,4 litrov (Logan MCV) superbenzínu na 100 kilometrov, ktorá je o 0,6 litra (Sandero) a 0,4 litra (Logan MCV) nižšia ako predchádzajúci agtregát so štyrmi valcami. Motor SCe 75 demonštruje efektivitu moderných downsizingových konceptov. Okrem zníženia zdvihového objemu a počtu valcov má aj rad ďalších technických opatrení podiel na vysokej účinnosťou agregátu SCe 75, napríklad variabilné olejové čerpadlo, ktoré dodáva práve toľko maziva do motora, ako presne je potrebné a preto vyžaduje menej energie. Motor je vyrobený výhradne z ľahkej zliatiny a má o 20 kilogramov menšiu hmotnosť ako jeho predchodca.
Energy Smart Management šetrí palivo
Všetky motory modelov Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV sú vybavené Energy Smart Managementom. Táto technológia umožňuje rekuperáciu energie pri brzdení. Elektrická energia sa ukladá v akumulátore a je k dispozícii v prípade potreby. Výhoda: motor je menej zaťažený nabíjaním batérie, čím sa znižuje spotreba paliva.
Hill Start Aid a cúvacia kamera
Dacia vybavila sériovo svoje kompaktné a malé automobily ďalšou novinkou – asistentom rozjazdu do kopca. Rovnako nová je optimalizovaná širokoúhla cúvacia kamera pre najvyššiu výbavu Lauréate (Sandero a Logan MCV) a Prestige (Sandero Stepway), ktoré ukazujú, čo sa deje za vozidlom. Ostrý obraz sa objaví na navigačnom displeji a uľahčuje parkovanie aj v stiesnených priestoroch.
Dvospojková prevodovka EDC pre Daciu Duster
Zavedením 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky EDC (Efficient Dual Clutch) pre kompaktné SUV Duster prispela Dacia k uspokojeniu zvyšujúcemu sa dopytu po automatických a automatizovaných prevodovkách, ktorá umožňuje zmenu prevodových stupňov bez stlačenia spojkového pedálu. Podiel týchto zariadení sa v Európe zvýšil počas posledných dvanástich rokov z 6,0 na 18 percent.
Dacia ponúkne dvojspojkovú prevodovku EDC v modeli Duster od jari 2017 výhradne pre motor dCi 110 4×2. Moderný prenos výkonu ponúka pohodlie automatiky v kombinácii s účinnosťou manuálnej prevodovky. To znamená, že Duster dCi 110 4×2 EDC vystačí pri kombinovanej spotrebe paliva so 4,5 litrami nafty na 100 kilometrov (116 g CO2/km). To je takmer rovnaká hodnota ako pre dCi 110 4×2 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (4,4 l/100 km, 115 g CO2/km).
Dacia zaznamenala nový rekord predaja
Dacia pokračovala počas prvých deviatich mesiacov roku 2016 v úspešných predajoch na celom svete odbytom 478 999 vozidiel. Je to o šesť percent viac ako v roku 2015. V Európe predala rumunská dcéra spoločnosti Renault takmer 347 000 vozidiel, čo je nový rekord a nárast o 11,1 percenta oproti rovnakému obdobiu v roku 2015. Podiel Dacie na európskom trhu vzrástol o 0,2 percenta na 2,4 percenta.
Dacia (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov