Škoda Superb GreenLine prejde vyše 1 780 km na jednu nádrž
Nová Škoda Superb nadchne najnižšími hodnotami spotreby. To platí najmä pre novú verziu Škoda Superb GreenLine, ktorú automobilka na tohtoročnom autosalóne IAA vo Frankfurte prvýkrát predstaví verejnosti. So spotrebou iba 3,7 l/100 km a emisiami CO2 (vo verzii hatchback) iba 95 g/km definuje Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW vo verziách hatchback aj kombi nové ekologické meradlá vo svojom segmente. Na jedno natankovanie nádrže má zelená verzia novej vlajkovej lode značky ŠKODA dojazd viac než 1 780 km.
Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Motor 1,6 TDI je, rovnako ako všetky motorizácie modelu Superb, sériovo vybavený systémom štart-stop a rekuperáciou brzdnej energie. Verzia GreenLine má navyše ešte dlhšie prevodové stupne a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektívna katalytická redukcia).
Okrem toho vykonala Škoda na modeli Superb GreenLine aerodynamické úpravy. Škoda Superb GreenLine sa dočkala aerodynamického doladenia karosérie, podvozka a podlahy. Podvozok je oproti štandardnému Superbu o 15 mm znížený. Superb GreenLine má spojler na piatych dverách, Superb Combi GreenLine má spojler na zadnej výklopnej stene pri hrane strechy. Všetky tieto úpravy prinášajú podstatné zlepšenie aerodynamických vlastností modelov Superb GreenLine, a tým aj nižšiu hodnotu koeficientu aerodynamického odporu. Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263 a Superb Combi GreenLine len 0,275.
Škoda Superb GreenLine dosahuje kombinovanú spotrebu iba 3,7 l nafty na 100 km a emituje len 95 g CO2 na 1 km jazdy. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak vo verziách hatchback a kombi definuje nové ekologické meradlá vo svojom segmente. Na jedno natankovanie nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximálny dojazd viac než 1 780 km.
Na splnenie rôznych emisných štandardov na celom svete používa Superb pre úpravu výfukových plynov oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc. Obsah oxidov dusíka v prípade modelu Superb GreenLine znižuje systém SCR, využívajúci redukčné činidlo AdBlue, teda synteticky vyrobený 32,5 % roztok čistej močoviny a demineralizovanej vody, ktorý sa používa k úprave zloženia výfukových plynov automobilových dieselových motorov a znižuje nielen obsah oxidov dusíka, ale aj šetrí pohonné hmoty.
Sériovo dodávané šestnásťpalcové kolesá (voliteľne sedemnásťpalcové) sú osadené pneumatikami so zníženým valivým odporom. Automobil Škoda Superb GreenLine možno identifikovať aj vďaka plaketke GreenLine na piatych dverách. V sériovej výbave sú navyše aj sklá s vyšším stupňom tónovania od stĺpika B dozadu (SunSet) a hmlovky s funkciou Corner.
Variant GreenLine bude v ponuke pre stupne výbavy Active, Ambition a Style. Názvom GreenLine označuje Škoda už od roku 2008 vždy najúspornejší, samostatný variant príslušného modelového radu s najnižšou spotrebou.
Trvalo udržateľný rozvoj a ochrana životného prostredia predstavujú základné prvky stratégie spoločnosti Škoda Auto. Individuálna mobilita značky Škoda štartuje s emisiou 79 g CO2/km pri zemným plynom poháňanom mestskom automobile Škoda Citigo G-TEC. Spolu s aktuálnym nováčikom dosahuje celkovo 33 variantov modelov značky Škoda emisie CO2 nižšie ako 100 g/km, 105 variantov modelov značky Škoda emituje menej než 120 g CO2/km. Okrem modelov ŠKODA GreenLine sú dôležitým pilierom stratégie ekologických automobilov aj modely s pohonom na zemný plyn. Škoda ponúka tri atraktívne modely vo verzii G-TEC, a to Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.
Škoda, DK
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov