Predaj áut v Európe rastie už šesť mesiacov
Podľa najnovšej analýzy predaja nových automobilov, ktorú nám poskytol JATO Dynamics, vzrástol predaj nových vozidiel vo februári 2014 na európskom trhu o 6,1 percenta oproti rovnakému vlaňajšiemu obdobiu.
Na nemeckom trhu sa predalo o 8 666 nových vozidiel viac než vo februári 2013. V Nemecku zaregistrovali aj najväčší medziročný nárast predaja o 22 572 nových vozidiel počas prvých dvoch mesiacov roka. Na trhoch Talianska, Španielska a Veľkej Británie zaznamenali prírastky predaja. V Španielsku napríklad predali vo februári o 11 469 automobil viac než v rovnakom mesiaci pred rokom. Predaje rástli aj na Slovensku v mesačnom aj medziročnom porovnaní. V prehľade 10 najpredávanejších značiek zaznamenala najvyššie prírastky v medziročnom porovnaní značka Audi o 9,2 percenta. Osem značiek vykazuje nárast aj v porovnaní predaja v mesiacoch február 2014 a február pred rokom. Najväčší nárast predaja oproti vlaňajšiemu februáru badať u značky Opel/Vauxhall až o 14,6 percenta. Volkswagen je naďalej úspešný so svojimi modelmi Golf a Polo, ktoré patria medzi najpredávanejšie osobné automobily v Európe spolu s Fordom Fiesta a Opelom Corsa. Napriek prepadu v predaji vo februári ostáva Renault Clio druhým najpredávanejším autom v Európe. Mimoriadne výrazne rástol predaj novej Škody Octavia.
Gareth Hession, Vice President of Research JATO Dynamics, zhodnotil ostatné výsledky predaja nových automobilov nasledovne : “Najnovšie štatistické prehľady ponúkajú ďalšie uspokojenie nad kontinuálnym rastom predaja nových automobilov na európskych trhoch. . Počas uplynulého pol roka nám údaje o predaji nových vozidiel ukazujú, že na väčšine trhov rastie odby. Najmä vďaka tomu, že výrobcovia prinášajú na trh niekoľko skutočne inovatívnych modelov a teraz profitujú z investícií do nových technológií.“
Zdroj: JATO Dynamics (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov