Minitest: Cupra Tavascan 286/82 Éndurance – V zajatí chápadiel

Cupra Tavascan. Asi niet auta, ktoré by vás vtiahlo do divokého morského sveta ako práve Tavascan.

Vonkajší dizajn sa striktne drží pravidiel značky a nepôsobí rušivo. Úplne iný príbeh odzrkadľuje interiér. Tvar palubnej dosky a stredového tunela vyvoláva dojem, že najlepším priateľom je odteraz roztomilá chobotnica. Práve takto riešené centrálne chápadlo môže nabádať na otázku ergonómie a účelovosti vs štýlovosti. Každopádne, stredová konzola stále poskytuje priestor na fľaše a poháre a pod spomínaným chápadlom sa nachádza väčšia polica na odkladanie predmetov. O Tavascane sme však už písali dosť v staršom čísle. Chválim, že Tavascan má v sérii  športový volant s páčkami pod volantom, ktorými meníte intenzitu rekuperácie.

Bohužiaľ, ergonómia ostatných prvkov kazí zážitok. Centrálna 15-palcová multimediálna obrazovka sa nepoužíva veľmi intuitívne. Zatiaľ čo Španieli sa môžu pochváliť cloudovou konektivitou, bezdrôtovými aktualizáciami a online podporou nielen navigácie, ale aj asistenčných systémov, napríklad vypnutie systému ADAS si vyžaduje činnosť cez tri podponuky, ktoré nie sú jasne označené a po každom štarte ma časom prestalo baviť hrabať sa v menu.

Pozrime sa na tento testovaný model. Označenie nesie 286/82 Éndurance. To v praxi znamená, že máme k dispozícii iba jeden elektromotor a s druhým najnižším stupňom výbavy. Tá zahŕňa v podstate všetko potrebné pre život, kde nechýba Travel Assist na jazdu v kolóne, inteligentný parkovací asistent či bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Už verzia Éndurance chce na ceste zaujať, tak na ňu štandardne aplikovali svietiace logo Cupra.

V základnej motorizácii využíva Tavascan zadný elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm a na bežné presúvanie je takéto stádo elektrokoní viac než postačujúce. Stačí si pozrieť dynamické hodnoty v tabuľke. Ak bude Tavascan váš prvý elektromobil a budete s ním jazdiť presne podľa návykov a v tempe, ako ste zvyknutý so spaľovacím autom, tak vás prvé týždne bude prenasledovať dojazd zhruba 350 km. Potom sa to určite zlepší, osvojíte si nové zvyky a dojazd bude rásť na prijateľnejšie čísla. Čo ma trochu prekvapilo, bol jazdný komfort. Aj napriek pneumatikám s rozmerom 255/50 R19 som čakal, že auto si so slovenskými cestami, rozumej samá jama, poradí oveľa príjemnejšie, keďže nejde o vyslovene športovo ladený model.

 

Čo treba uznať

  • Vysoká snaha o tvarovú odlišnosť interiéru.

Čo nám chýbalo

  • Pohodlnejšie predné sedadlá.

Čo nás prekvapilo

  • Dlhý prevod riadenia.

Cupra Tavascan 286/82 Éndurance

Cena (základ/test)                                         43 500/48 120 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

  • Synchrónny elektromotor, max. výkon 210 kW (286 k), max. krútiaci moment 545 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,8 s, vmax = 180 km/h, dojazd vo WLTP/test 498 – 553/360 km, spotreba WLTP/test 15,9 – 17,7/20,2 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – 0×
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 15
  • Batožinový priestor: 540 dm3
Komentáre (0)
Pridať komentár