Hyundai Tucson s plug-in hybridným pohonom a pohonom všetkých štyroch kolies je pohodlný, priestranný a má veľký kufor aj na časté a dlhé výlety s celou rodinou. Aj tento Tucson sa ovláda sebavedome a jazdí sa mi s ním výborne. Motor je kultivovaný a prevodovka radí plynulo. Je táto kombinácia úsporná? To je diskutabilné. Ja som s Tucsonom najazdil prakticky tisíc kilometrov. Ak sa budeme baviť o vybitom stave batérie, tak v meste vyšla prvotná spotreba 7,7 l na 100 km. Následná jazda po diaľnici z Bratislavy do Banskej Bystrice znamená spotrebu 9,4 l/100 km. Pri trase dlhej 70 km medzi mestami, s minimom prevýšenia a podvečernou plynulou premávkou spotreba skočila na úroveň 5,8 l/100 km. Týždenný priemer sa zastavil na 8,2 l/100 km.
Začal som zámerne so spotrebou paliva. Testovaný model mal systémový výkon 252 koní, ktorý sa prenášal na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky. Viem, že značný výkon, pohon všetkých štyroch kolies a automat znamenajú vyššiu spotrebu paliva, ale stále je to hybrid. Napriek tomu sa Tucson s týmto pohonom ovláda veľmi dobre a je agilný, o čom svedčí aj šprint z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy. S plne nabitou 13,8 kWh batériou by auto malo prejsť 62 kilometrov, ale v mojom prípade, v letných podmienkach, sa hybridný režim zapol už po 52 kilometroch.
Mne osobne sa Tucson po modernizácii aj vďaka novému interiéru páči. A páči sa mi naozaj viac, než som čakal. Pri používaní primárne v meste s vlastnou dobíjacou stanicou s lacnou elektrinou to môže byť dobrá voľba.
Stručne
Čo treba uznať
- Tichý a pohodlný podvozok.
Čo nám chýbalo
- Nižšia spotreba paliva.
Čo nás prekvapilo
- Opcia DC nabíjania.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi PHEV Premium Pack
Cena (základ/test) 40 390/47 850 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 117,6 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Elektromotor s permanentným magnetom: max. výkon 72 kW (98 k), max. krútiaci moment 304 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 185 kW (252 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 540 Nm. Emisie CO2 27 – 30 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax = 186 km/h, energetická spotreba WLTP/test n.u/~19,3 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 62-65/~55 km; spotreba paliva WLTP/test 1,2 – 1,3/8,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 558 dm3