Kia EV6 Earth s výkonom 168 kW (229 k) a pohonom zadnej nápravy je podľa mňa jedným z najuniverzálnejších elektromobilov dnešnej doby. Stredný stupeň výbavy Earth s príplatkovými balíkmi Tech a Safety by som pokojne mohol označiť zaužívanou terminológiou full výbava po slovensky. Prakticky mi v nej nič nechýbalo a je za citeľne výhodnejšiu cenu ako vrcholová verzia GT Line.
V bielej perleťovej farbe vôbec nepotrebujete aerodynamický paket a navyše aj s „menšími“ 19-palcovými diskami auto vyzerá skvele a jedinečne. Naozaj má všetko – head-up displej, digitálny kľúč či rozpoznávanie vodiča podľa odtlačku prsta. Predné svetlomety sú s praktickým vyrezávaním, kde jediným mínusom je viditeľný rozdiel v homogenite stretávacích a diaľkových lúčov, a fakt, že stretávacie lúče svietia podľa mňa veľmi blízko pred kapotu. Také detaily, ako sú elektrický nastaviteľný volant, vnútorné digitálne spätné zrkadlo alebo panoramatická strecha, mi osobne vôbec v EV6 nechýbali.
Pohodlný posed, dobré odhlučnenie, vyvážené jazdné vlastnosti či slušná dynamika to všetko presvedčí nejedného potencionálneho záujemcu. S 800 V technológiou na Slovensku narážame skôr na nedostatočnú nabíjaciu infraštruktúru ako na nabíjacie limity auta. To, mimochodom, zvláda nabitie z 10 % na 80 % v ideálnych podmienkach za 18 minút, ale bežne na Slovensku musíte rátať s násobkom tohto času.
Poviete si, že v tabuľke svieti vysoká spotreba a malý dojazd? Tak vedzte, že to nie je úplne tak. V tabuľke je uvedená dlhodobá spotreba v jesennom období, kde vyše polovica odjazdených kilometrov bola na diaľnici, čo elektromobily nemajú veľmi rady. Za mňa to je úctyhodný výkon.
Čo treba uznať
Výborný spoločník na dlhé cesty.
Čo nám chýbalo
Lepšia sieť nabíjačiek na Slovensku.
Čo nás prekvapilo
Univerzálne auto do rodiny.
Kia EV6 168 kW RWD Earth
Cena (základ/test) 48 690/59 620 €
Záruka 7 rokov alebo 150 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
Zadný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, max. výkon 168 kW (229 k), max. krútiaci moment 350 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 84/80 kWh.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax=186 km/h, dojazd vo WLTP/test 582 – 766/370 km, spotreba WLTP/test 12,1 – 15,9/21,0 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – áno
AUX – 0×
USB-A – 0×
USB-C – 5×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,3
Batožinový priestor: 480 – 520 dm3