Octavia vo štvrtej generácii dozrela ako víno. Je pekná, priestranná, má veľké a pohodlné sedadlá a mohol by som pokračovať… Skrátka má všetko, čo má mať rodinné alebo firemné auto. A vo verzii Drive 130 má aj extra výhodnú cenu. Táto výbava obsahuje LED svetlomety s vynikajúcim dosvitom diaľkových svetiel, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, 10-palcový digitálny prístrojový štít, 10-palcový dotykový displej, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, tempomat…
A, samozrejme, všetky dôležité bezpečnostné a asistenčné systémy. Testovaný exemplár mal navyše cúvaciu kameru, Full LED zadné svetlá, odkladací priestor pod sedadlom spolujazdca, sieťový program a upevňovacie cargo elementy so suchým zipsom, vyhrievané predné sedadlá, zatmavené okná od B- stĺpika dozadu, bezdrôtový systém Smartlink, 17-palcové kolesá, rezervu v kufri a príplatkovú farbu Ialy Blue.
Takto nakonfigurovaná výbava poskytuje všetko, čo reálne potrebujete. Azda jedinú vec by som si mohol priať navyše – elektrické otváranie kufra s podkopávaním popod nárazník. Pod kapotou som mal osvedčený dvojlitrový diesel s 85 kW (115 k) a 300 Nm, ktorý spolupracuje so 6-stupňovým manuálom. Na motore síce v niektorých režimoch počuť dieselový charakter, ale nijako vás to nebude otravovať. A pri každom tankovaní to budete brať ako úplný bagateľ. S týmto motorom totiž môžete jazdiť v okolí 3,5 l/100 km a aj celkový priemer 4,6 l/100 km je vynikajúci.
Motor má pritom vďaka vysokému krútiacemu momentu slušnú dynamiku, ale pri predbiehaní treba počítať s tým, že má „iba“ 85 kW. Prevodovka je odstupňovaná pomerne ťažko, v rýchlosti 130 km/h točí motor zhruba 2 100 otáčok, Octavia s týmto motorom je tak doslova milovník diaľnic. Na druhej strane, v mestskej 50-ke pracuje motor presne na hranici ideálnych otáčok – pri miernom spomalení alebo zrýchlení musíte neustále radiť medzi trojkou a štvorkou. Pri Octavii musím spomenúť podvozok, ktorý je veľmi príjemne mäkký. To mi vlastne dodáva k mentálnej pohode za volantom, pretože nemusím myslieť na to, v akom zlom stave máme naše cesty.
Škoda Octavia Combi vo verzii Drive 130 spája všetky kvality Octavie s neobyčajne výhodnou cenou.
Čo treba uznať
Výborný pomer ceny k hodnote auta.
Čo nám chýbalo
Bezkontaktné otváranie kufra.
Čo nás prekvapilo
Mnohé trasy som absolvoval so spotrebou pod 4 l/100 km.
Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 85 kW 6°MP Drive 130
Cena (základ/test) 24 430/29 466 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm 3 , max. výkon 85 kW (115 k) pri 2 750 – 4 250 ot.min -1 , max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 600 – 2 500 ot.min -1 . Emisie CO 2 115 – 124 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 10,5 s, v max = 206 km/h, spotreba WLTP/test 4,4 – 4,7/4,6 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – nie
USB-C – 5×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,0
Batožinový priestor: 640 dm3