Mercedes-Benz GLC with EQ Technology ruší predsudky

Mercedes-Benz GLC with EQ Technology ruší predsudky, pridáva dojazd a s vodičom sa chce rozprávať!

Na toto všetko upozorňuje maskou chladiča. Je masívna, podsvietená a ak si zákazník priplatí, ožije prostredníctvom 942 LED bodov, ktoré vodiča privítajú aj odprevadia. A keďže Mercedes vie, že na detailoch záleží, svieti aj samotné logo trojcípej hviezdy. Je to návrat ku koreňom. Kolmá maska chladiča vždy naznačovala prestíž ako aj istú prevahu nad ostatnými. Je to esencia značky. Inšpiráciou legendárne modely ako napríklad 600 Pullman, W108 či legendárne „eSko“ s kódovým označením W126. Tento prvok si elektrická GLC prisvojila a kým na fotografiách mohli byť reakcie rozpačité, naživo sa bude páčiť. Pričom GLC 400 with EQ technology je predzvesťou ďalších verzií, na tejto platforme totiž môžu vzniknúť aj spaľovacie či hybridné verzie podľa potrieb trhu a kontinentu. To znamená, že pod kapotou môže byť aj diesel! Samotný šéf automobilky to komentuje: „Budujeme autá s flexibilitou pre neisté časy.“

Mercedes – GLC 400 EQ

Technológia bez kompromisov

V zásade sa predstavila iba jedna verzia. GLC 400 4Matic. Pri pohľade do tabuľky technických údajov je jasné, že Mercedes sa nechce prispôsobovať, ale rovno určiť štandard. Dva elektromotory s kombinovaným výkonom 360 kW (483 k) poskytnú dostatok potencie pre zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a tentokrát aj maximálna rýchlosť sa nachádza za hranicou 210 km/h. Pohon 4Matic zabezpečí trakciu, pričom predný motor sa pri pokojnej jazde automaticky odpojí, aby šetril energiu. Zadná náprava má vstavanú dvojstupňovú prevodovku pre lepšiu efektivitu pri vyšších rýchlostiach. Kapacita vás upokojí, napokon 94 kWh v kombinácii s novým elektrickým manažmentom ponúka dojazd na úrovni 713 kilometrov v režime WLTP.  A to je viac ako dosť aj v prípade že si odrátame povinnú odchýlku v reálnom svete. Elektrické GLC využíva 800-voltovú architektúru, takže nabíja výkonom až 330 kW. Rekuperovať dokáže až na úrovni 300 kW! To je extrém. Inak povedané: zastávka na nabíjačke bude extrémne krátka a vodič  si môže rezervovať voľnú nabíjačku priamo z auta a za desať minút natankuj na ďalších 300 kilometrov jazdy. A v základnej výbave nechýba tepelné čerpadlo, ktoré dokáže využívať aj zvyškové teplo z batérie.

Mercedes – GLC 400 EQ

Komfort triedy S

Z luxusnej triedy S si GLC požičiava aj vzduchové pruženie Airmatic, ktoré je prepojené  z Google Maps  a dokáže automaticky upraviť výšku auta pre lepšiu aerodynamiku. Napríklad na diaľnici. Nechýba riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia 4,5°, ktoré skracuje polomer otáčania na kompaktných 11,2 metra. Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je 2,4 tony. Aerodynamika? Opäť terno – je to len 0,26, čo je na SUV tejto veľkosti obdivuhodné číslo.

Mercedes – GLC 400 EQ

Rázvor sa natiahol o 84 milimetrov, čo znamená viac miesta pre nohy aj hlavu najmä vzadu. Kufor ponúka obligátnych 570 litrov, doplnených o zaujímavý „frunk“ s objemom 128 litrov vpredu. To všetko je nepodstatné pri pohľade na Hyperscreen s uhlopriečkou neuveriteľných 39,1 palca! Tiahne sa naprieč celou palubnou doskou. Displej využíva špeciálne matrix-backlight podsvietenie a ponúka až 11 grafických štýlov s meniacim sa náladovým podsvetlením. Nechýba elektrochromatická panoramatická strecha s prepínateľnou priehľadnosťou a novinkou je až 162 svetielok v tvare hviezd. Nasleduje kanonáda povinných výrazov ako plne vegánsky a certifikovaný organizáciou The Vegan Society. Opäť však vodičov zaujme skôr návrat hardvérových tlačidiel na volant. O komunikáciu sa stará MBUX Virtual Assistant, ktorý využíva umelú inteligenciu od Microsoftu a Googlu. Mercedes tvrdí, že vodič sa bude „rozprávať s autom ako s priateľom“. Neviem…

GLC. EQ TechnologyMercedes-Benztop5
Komentáre (0)
Pridať komentár