Test: DR Evo 7 – Kráľ priestoru

DR Evo 7. S touto značkou sa zatiaľ na našich cestách zatiaľ nestretávame často. Čoskoro sa to zmení.

Model Evo 7 stojí v plnej výbave 32 890 eur. Pritom je 7-miestne SUV a rozmerovo za danú cenu nič väčšie nekúpite. Je to veľké auto a snaží sa ponúknuť aj luxusnú výbavu hneď v základe. Do pozornosti dávam, že verzia na LPG je len o 300 eur drahšia! Určite by som ho zvážil.

Na palube

Poďme čisto k praktickým veciam. Sedí sa vysoko, volant je mierne šikmo pod uhlom. Ja osobne sa snažím sedieť v aute bezpečne a zároveň pohodlne. Čiže ideálne, keď sa dá aj sedačka, aj volant nastavovať všetkými smermi. Pri Evo 7 ani volant, ani sedadlo neumožňujú plne individuálne a ideálne nastavenie, no rýchlo som si našiel kompromis, ktorý mi vyhovoval. Prvé minúty jazdy som síce mal pocit, že jazdím na rámovom off-roade, nie na na rodinnom SUV, ale postupne to zo mňa opadlo. Priestoru je všade dosť, napočudovanie aj v poslednom treťom rade. Horší je však prístup, nakoľko stredný rad je delený v pomere 70:30, čo trochu obmedzuje komfort nastupovania a vystupovania. Systém sklápania mohol byť premyslenejší, chýbalo mi odistenie sedačky zozadu.

Pochváliť musím full-LED predné svetlá. Svietia príjemne, široko a ani raz za rôznorodých poveternostných podmienok som nemal pocit, že si musím namáhať oči. Za mňa je mínusom infotainment. Nemá presvedčivú grafiku, len obmedzenú ponuku jazykov, je celkom jednoduchý, a niektoré kroky v zmene nastavenia auta ma poriadne vytrápili.

Nie zle, no veľa

Evo 7 nejazdí zle. Podvozok sa správa ladne a celkom dobre drží stopu. Motor je výborný parťák na komótne jazdenie, lebo ak ho začnete naháňať, jeho spotreba poriadne prevetrá vašu peňaženku. Palubný počítač v zimnom období na zimných pneumatikách síce ukazoval spotrebu 9,7 l/100 km na trase Bratislava – Poprad, no reálne som z dotankovaného paliva vypočítal spotrebu zhruba 12,5 l/100 km! A to som zďaleka nevyužil záťažový potenciál kabíny rodinného SUV, keďže v aute sme boli traja, bez batožiny. Takže ak si zrátam náklady na palivo a zvážim 300-eurový príplatok za LPG, návratnosť je zhruba po neuveriteľných 5 000 km! Preto považujem LPG verziu za lepšiu alternatívu ako čistý benzín.

Čo treba uznať

  • Enormný vnútorný priestor.

Čo nám chýbalo

  • Osovo nastaviteľný volant.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká spotreba.

DR Evo 7

  • Cena (základ/test) 32 890/32 890 €
  • Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 128 kW (174 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 288 Nm pri 4 500 ot.min-1.  Emisie CO2 134 – 154 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,0 s, vmax = 160 km/h, spotreba WLTP/test 7,4 /9,5 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Objem kufra: 1 050 dm3

 

Komentáre (0)
Pridať komentár