Renault 5: Malý Francúz, veľká charizma (test)

Renault 5 je šarmantný, úsporný, trochu drzý a najmä… nezameniteľný.

Ak niekto tvrdí, že elektromobily sú nudné škatuľky, ukážte mu Renault 5 vo verzii Žltá POP! Tá farba kričí: „Som tu, som retro a nehanbím sa za to!“ Podľa mňa má najkrajší lak v celej ponuke – ako horúci slnečný deň na štyroch kolesách.

Pod žiarivou kapotou sa skrýva elektromotor s výkonom 110 kW (150 k) a najvyšším krútiacim momentom 245 Nm. Na mestské jazdenie má teda výkonu až-až. Práve tam sa preplieta ako malý francúzsky šibal, vždy pripravený rýchlo odfrčať zo semaforu skôr, než vodič vedľa stihne zistiť, kde má launch control. Batéria s kapacitou 52 kWh a štyrmi modulmi sľubuje dojazd 410 km, čo znie ako „víkend bez nabíjačky“. V teste sa kombinovaná spotreba ustálila na 14,8 kWh – číslo, ktoré pôsobí rovnako príjemne ako úsmev predavačky, keď si kúpite poslednú bagetu. Mimochodom, v päťke na ňu máte originálny košík.

Za výbavu ICONIC CINQ si síce priplatíte 2 000 € ( v porovnaní s nižším stupňom Techno), avšak dostávate predné, zadné a bočné parkovacie senzory vrátane hands-free parkovacieho asistenta. K tomu vyhrievané predné sedadlá a volant či 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Za mňa sa takýto príplatok oplatí a auto už má všetko, čo reálne potrebujete.

 

Retro dizajn v interiéri pripomína, že sedíte v štýlovom modeli, ale technológie sú hodné 21. storočia. Predné sedadlá sú skvelo tvarované a aj poloha za volantom mi maximálne vyhovovala, netuším prečo môj 190-
centimetrový spolujazdec po vystúpení šomral. Vzadu je už miesta objektívne málo, najmä kolená a chodidlá si pri vyšších ľuďoch vpredu nemáte kam uložiť.

Renault 5 je pre mňa o skvelom podvozku a postupnom budovaní závislosti, pretože každá jazda je tichá, príjemná a dokonca zábavná… možno aj preto, že okoloidúci sa za týmto žltým šidlom zakaždým otáčajú. Cena? 37 000 €. Nie je to málo, ale ruku na srdce – koľko áut vám dokáže spraviť dobrú náladu, aj keď len stoja na parkovisku? A ak si ho vezmete v Žltej POP!, tak rátajte s tým, že sa zrazu stanete človekom, ktorý po ulici rozdáva úsmevy. Aj keď ste to predtým neplánovali.

Čo treba uznať
Geniálne zapracované dizajnové prvky.
Čo nám chýbalo
Parkovací režim P.
Čo nás prekvapilo
Auto zaujalo všetky ekonomické vrstvy.

Renault 5 E-Tech electric 150 k comfort range iconic cinq
cena základ/test: 27 500/35 500 €
záruka: 5 rokov alebo 100 000 km, na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor:
vpredu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon 110 kW (150 k), max. krútiaci moment 245 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 55/52 kWh.

Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 8 s, v max = 150 km/h, dojazd vo WLTP/test 410/~350 km, spotreba WLTP/test 15,1/14,8 kWh/100 km.

Test: Renault 5 E-Tech electric – Dokonale stotožnený

Renault 5
Komentáre (0)
Pridať komentár