Čo ponúka v najvyššej výbave GT? Napríklad priestranné a pohodlné predné sedadlá. V základe majú látkové čalúnenie a len manuálne nastavenie. Z toho vyplýva, že ich nedokážete regulovať ľubovoľným smerom a ja som si z toho dôvodu trochu ťažko hľadal správny a bezpečný posed za maličkým volantom. Práve pre lepšie možnosti nastavenia by som zvolil čalúnenie v kombinácii koža alcantara, kde automaticky dostanete aj masážnu funkciu a elektrické ovládanie.
Výbava GT automaticky ponúka vyhrievaný volant a sedadlá, ktoré sa spúšťajú cez dotykový displej. Vyhrievanie sedadiel je rýchle a citeľné a celkovo rýchly tepelný komfort v aute je na veľmi vysokej úrovni aj v chladné rána. Moderné autá sú dnes vybavené množstvom asistenčných systémov. Zaujal ma adaptívny tempomat a systém udržiavania v jazdnom pruhu. V prípade Peugeotu 3008 fungujú tieto prvky výbavy veľmi efektívne, minimálne invazívne a plynulo. Radar rozpoznáva autá, motocykle a bicykle a brzdenie v automatickom režime je plynulé.
Peugeot 3008, ktorý sme testovali, nemal hi-fi systém Focal, ktorý sa viaže až na Pack Hi-Fi & Panorama za 2 500 eur. Je to škoda, ale na druhej strane stojí za zmienku vysoká citlivosť rádia (vrátane digitálneho), stabilita signálu a vynikajúca kompatibilita s telefónmi. Ak však veľa počúvate hudbu, odporúčam si priplatiť za lepší zvuk. Oplatí sa to, pretože štandardné reproduktory a absencia subwoofera predstavujú len bežnú úroveň.
Stručne
Čo treba uznať
- Veľmi rýchlo začne v zime vyhrievať kabínu.
Čo nám chýbalo
- Rýchlejšie zrýchlenie a dynamika.
Čo nás prekvapilo
- Menej luxusných doplnkov ako u predchodcu.
Peugeot 3008 1,2 Hybrid 145k e-DCS6 GT
Cena (základ/test) 29 490/34 690 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 15,6 kW (21 k), max. krútiaci moment 51 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 107 kW (145 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 230 Nm. Emisie CO2 124 – 129 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 201 km/h, spotreba WLTP/test 5,5 – 5,7/6,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 520 dm3
Porovnávací test: Opel Grandland vs Peugeot 5008 – Identické protiklady