Minitest: Peugeot 3008 1,2 Hybrid 145k e-DCS6 GT – S jedinečnými detailmi

Peugeot 3008 aj v aktuálnej generácii patrí medzi najkrajšie autá v segmente.

Čo ponúka v najvyššej výbave GT? Napríklad  priestranné a pohodlné predné sedadlá. V základe majú látkové čalúnenie a len manuálne nastavenie. Z toho vyplýva, že ich nedokážete regulovať ľubovoľným smerom a ja som si z toho dôvodu trochu ťažko hľadal správny a bezpečný posed za maličkým volantom. Práve pre lepšie možnosti nastavenia by som zvolil čalúnenie v kombinácii koža alcantara, kde automaticky dostanete aj masážnu funkciu a elektrické ovládanie.

Výbava GT automaticky ponúka vyhrievaný volant a sedadlá, ktoré sa spúšťajú cez dotykový displej. Vyhrievanie sedadiel je rýchle a citeľné a celkovo rýchly tepelný komfort v aute je na veľmi vysokej úrovni aj v chladné rána. Moderné autá sú dnes vybavené množstvom asistenčných systémov. Zaujal ma adaptívny tempomat a systém udržiavania v jazdnom pruhu. V prípade Peugeotu 3008 fungujú tieto prvky výbavy veľmi efektívne, minimálne invazívne a plynulo. Radar rozpoznáva autá, motocykle a bicykle a brzdenie v automatickom režime je plynulé.

Peugeot 3008, ktorý sme testovali, nemal hi-fi systém Focal, ktorý sa viaže až na Pack Hi-Fi & Panorama za 2 500 eur. Je to škoda, ale na druhej strane stojí za zmienku vysoká citlivosť rádia (vrátane digitálneho), stabilita signálu a vynikajúca kompatibilita s telefónmi. Ak však veľa počúvate hudbu, odporúčam si priplatiť za lepší zvuk. Oplatí sa to, pretože štandardné reproduktory a absencia subwoofera predstavujú len bežnú úroveň.

Stručne

Čo treba uznať
  • Veľmi rýchlo začne v zime vyhrievať kabínu.
Čo nám chýbalo
  • Rýchlejšie zrýchlenie a dynamika.
Čo nás prekvapilo
  • Menej luxusných doplnkov ako u predchodcu.

Peugeot 3008 1,2 Hybrid 145k e-DCS6 GT 

Cena (základ/test)                                         29 490/34 690 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 15,6 kW (21 k), max. krútiaci moment 51 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 107 kW (145 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 230 Nm. Emisie CO2 124 – 129 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 201 km/h, spotreba WLTP/test 5,5 – 5,7/6,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 520 dm3

Porovnávací test: Opel Grandland vs Peugeot 5008 – Identické protiklady

Komentáre (0)
Pridať komentár