Aj keď sa značka Mitsubishi u nás najskôr stiahla z trhu a následne predstavila premenované modely Renault, na japonskom trhu stále ponúka dostatok modelov. Iných, kreatívnych a zaujímavých. Najnovším dôkazom je modernizovaná verzia kultového modelu Delica D:5, ktorá sa predstavila ako prototyp na Tokyo Mobility Show.
Zatiaľ nie je k dispozícii veľa technických detailov, no už na prvý pohľad je jasné, že nejde o úplne novú generáciu, skôr o dôkladný facelift. Ten nadväzuje na facelift z roku 2019, pričom ten sám osebe prišiel až dvanásť rokov po uvedení piatej generácie v roku 2007. Delica je doslova veterán, no Mitsubishi sa drží hesla: ak to nie je pokazené, tak to neopravuj!
Podľa automobilky model sa vyvíja – ponúka lepšiu stabilitu, istejšie jazdné vlastnosti a robustnejší dizajn. Predná časť dostala „výraznú vertikálnu masku chladiča“, presne takú aká je typická pre Mitsubishi japonskej výroby. Zadná časť pôsobí čistejšie a elegantnejšie, s novým nápisom Delica naprieč celou šírkou piatych dvier. Teda tak ako je to dnes moderné. Pribudli rozšírené blatníky a 18-palcové disky kolies. Oba prvky dodávajú autu dobrodružný off-roadový vzhľad. Mitsubishi to potvrdzuje. Cieľom bolo vytvoriť dojem vyššieho ťažiska a zdôrazniť terénne schopnosti. A musím uznať, že to vyšlo.
Interiér je o funkčnom minimalizme. Pribudol nový digitálny prístrojový panel, čalúnenie kombinuje kožu a semiš s vodoodpudivým efektom, decentné „khaki“ prešívanie doplní povinný set USB-C portov robia z Delicy pohodlného spoločníka na každodenné aj dobrodružné cesty. A to aj napriek tomu, že sedadlá ako aj palubná doska a panely interiéru nie sú z mäkkých materiálov a Delica si netrpí na gýčové riešenia.
Pod kapotou sa pravdepodobne nachádza rovnaký 2,2-litrový naftový motor s turbom. Ten spolupracuje osemstupňovou automatickou prevodovkou, no zmenami prešiel pohon všetkých štyroch kolies. Nový systém S-AWC (Super All Wheel Control) dokáže individuálne poháňať a pribrzďovať každé koleso zvlášť, čím zlepšuje trakciu a supluje tak uzávierky diferenciálov. Vzniká tak model, ktorý v Európe nenájdete. Samo osebe nájsť. V ponuke mnohých automobiliek van je rarita, nieto ešte s vyššou svetlou výškou a aktívnym pohonom všetkých štyroch kolies. Je teda sklamaním, že Mitsubishi nemôže tento model ponúkať na európskom trhu, vzhľadom na prísne emisné aj iné legislatívne pravidlá. Delica by určite nebola bestsellerom, no svojich fanúšikov by si určite našla.