Mali by ste vedieť, že najnovší Mercedes-Benz CLA bude dostupný s elektrickým, ako aj s high-tech hybridným pohonom. Dnes sa letmo pozrieme na plne elektrické CLA.
Čaro detailov
Spredu pri elektrickej verzii zaujme celoplošne osvetlená atrapa masky chladiča. Nájdeme na nej až 142 svetielkujúcich hviezdičiek. Spaľovacia verzia má samozrejme funkčnú masku chladiča. Rovnako zaujímavé vzory hviezdy nájdeme aj pri príplatkových Multibeam LED svetlách, a tiež aj pri koncových lampách.
Hra so svetelnými detailmi Mercedesu vyšla na výbornú, a to tak zvonku, ako aj z vnútra prostredníctvom živého ambientného osvetlenia vo vnútri.
Úplne po novom
Dizajn interiéru sa riadi princípom „Redukovať na to podstatné“. Hlavné telesá sú zatlačené do úzadia a pohľad je nasmerovaný len na niekoľko ikonických high-tech prvkov. Za veľkou sklenenou plochou sa nachádza obrazovka pre vodiča s uhlopriečkou 10,25 palca a veľký centrálny displej s uhlopriečkou 14 palcov. Za príplatok bude k dispozícii aj superobrazovka pre spolujazdca s uhlopriečkou 14 palcov. Ďalším zaujímavým prvkom je stredová konzola, ktorá pôsobí akoby sa vznášala. Je rozdelená na dve úrovne ako vo vyšších kategóriách vozidiel. Pre užívateľa je dôležitým aj veľmi slušný vnútorný priestor pre všetkých cestujúcich.
Trieda CLA je prvá, ktorá pracuje s operačným systémom MB.OS, ktorý patrí medzi najinteligentnejšie v značke Mercedes. Riadi infotainment, automatizované jazdenie, komfort, ako aj jazdenie a nabíjanie.
Panoráma v štandarde
Všetky nové CLA sú už z výroby vybavené veľkou panoramatickou strechou. Táto jednodielna, pevná presklená strecha nemá stredovú výstuhu a pôsobí luxusným dojmom. Na ochranu pred priamym slnečným žiarením a horúčavou používa tepelnoizolačné vrstvené bezpečnostné sklo s fóliou pohlcujúcou infračervené svetlo a povrchovou úpravou s nízkou priepustnosťou.
Top technológie
CLA ma jazdou náramne prekvapilo. A to práve vďaka technológii, ktorú využíva. Uvediem holý fakt. Aerodynamika je úžasná, a hodnota súčiniteľa aerodynamického odporu cx predstavuje len 0,21. Nízky aerodynamický odpor je pre CLA fakt už od prvej generácie. Ďalej, fakt, že pohon má prevodovku predikuje vynikajúcu dynamiku a prijatelnejšiu spotrebu. A hlavný bonus. Na správnej a výkonnej nabíjačke dokáže za 10 minút vrátiť dojazd až 325 km. Akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 85 kWh pre obe pohonné verzie. Slabšia, CLA 250+ má 200 kW (272 k) s motorom vzadu s normovaným dojazdom až 792 km a silnejšia CLA 350 s dvomi motormi má 260 kW (354 k) poskytuje dojazd 771 km. A verte či nie, aj vďaka týmto vlastnostiam by som si nové elektrické CLA dokázal predstaviť ako náhradu za bežný spaľovací model.