Tretia generácia Jeep-u Compass má techniku Stellantisu

Tretia generácia mimoriadne obľúbeného modelu Jeep Compass, ktorý sa predstavil v roku 2005, prináša techniku Stellantisu a verzia 4x4 bude iba elektrická.

Jeep Compass je mimoriadne obľúbený model. Napokon si môže zaknihovať 2,5 miliónov predaných kusov globálne a vyše 400 tisíc v EU. A to je dostatočný dôvod na to, aby s ním výrobca rátal aj do budúcnosti a pripravil nový model.

Ako to však už v rámci koncernu Stellantis býva zvykom, je použitá jedna platforma, ktorú si každý výrobca upraví po svojom. A to je škoda, napokon Jeep sa vždy dokázal postarať o prejazd terénom, ktorý dokázal doslova šokovať. A som si istý, že nový Jeep Compass to dokáže tiež, hoci len v elektrickej verzii, ktorá by však mala ponúknuť maximálny výkon na úrovni 375 koní v kombinácii s veľkou 96 kWh batériou s dojazdom v režime WLTP až 600 kilometrov. A údaje sú to veľmi pekné a aj sľubné, no spojenie spaľovacieho motora s pohonom 4×4 by automobilke aj modelu svedčalo oveľa viac. Je to však v súlade s elektrifikáciou ponuky Jeep-u, ktorá ešte pochádza z „Tavaresovských“ čias, takže možno sa v priebehu budúceho roku dozvieme o novej racionálnej verzii.

Pre terénnych fanúšikov aspoň informácia, že Jeep Compass 4×4 má prepracovaný predný a zadný nárazník a vďaka vyššej svetlej výške o 10 mm sa zmenili aj nájazdový, prejazdový a odjzadovvý uhol z 20°/15°/26° na  27°/16°/31°. Brodivosť je v prípade terénnej verzie 471 milimetrov a súčasťou paketu sú aj pneumatiky M+S. Vnútri sa verzia 4×4 odlíši čierno-hnedým interiérom.

Ostatné verzie majú poháňanú prednú nápravu a ich technické parametre sú v podstate identické s dvojičkami Peugeot 3008/5008, Citroën C5 Aircross, Opel Grandland. To znamená základnú verziu 1,2 T s trojvalcovým motorom s hybridnou technológiou, ktorá produkuje systémový výkon na úrovni 107 kW (145 k) a má 0,9 kWh batériu. Druhý a z výkonového ako aj imidžového hľadiska najlepšia verzia je plug-in hybridná verzia so štvorvalcovým 1,6-litrovým motorom so systémovým výkonom 143 kW (195 k). Je doplnená o 19 kWh batériu, tá zabezpečí dojazd na úrovni 83 kilometrov v elektrickom režime a poskytne maximálny nabíjací výkon na úrovni 7 kW, čo znamená plné nabitie batérie za menej ako tri hodiny na 400 V nabíjačke.

Platforma STLA umožnila novej generácii narásť na rázvore osí kolies až o 159 mm, na šírku si nová generácia pripísala 85 mm, šírka 10 milimetrov. Celková dĺžka 4 550 milimetrov si pripísala 130 milimetrov. V interiéri by mali cestujúci pocítiť nárast priestoru pre ramená o 2 cm. Batožinový priestor má objem 550 litrov, vodič a spolujazdec majú k dispozícii 34 litrov odkladacích priestorov.

Vzhľad interiéru využíva dva displeje 10“ prístrojový panel a 16“ infotainment, na stredovej konzole nechýba kontrastná červená plôška s ovládačom Selec-Terrain a otočný ovládač automatu. Tvar prístrojovej dosky pred spolujazdcom je koncipovaný aj ako madlo. Viditeľnosť z auta je lepšia vďaka zrušeniu C stĺpika a vodič má vďaka aktívnym LED svetlometom k dispozícii lepší prehľad pri jazde v noci. Cenník bude zverejnený za chvíľku.

CompasseletromobilitaJeep
Komentáre (0)
Pridať komentár