Už prvý pohľad nenechá nikoho na pochybách, že toto je plnokrvné AMG. Dlhá predná kapota, maska s vertikálnymi lamelami a charakteristické svetlomety Digital Light sú prvky, ktoré spolu vytvárajú prísny, no elegantný výraz. Zadná časť pôsobí ešte sebavedomejšie. Široké blatníky, nízky postoj a štvorica okrúhlych koncoviek výfuku tvoria obraz, na ktorý sa v premávke pred sebou budete chcieť pozerať, aj keď zväčša ho budete vidieť iba chvíľu.
Testované CLE v sýtej modrej z palety Manufaktur pôsobí na ceste tak, že sa za ním otáčajú aj ľudia, ktorí bežne autám nevenujú pozornosť. Interiér pokračuje v rovnakom duchu. Sedadlá AMG Performance sa hodia skôr na okruh, ale uznávam, že sa v nich dobre sedí aj pri každodennom jazdení. Hoci je CLE 53 viac- menej športové náčinie, aj tu má vodič k dispozícii špičkový multimediálny systém MBUX s dvojicou displejov, dokonale tvarovaný volant a nechýba ani excelentný audiosystém Burmester. Možno vás prekvapím, ale auto zaujme aj praktickou stránkou, vzadu totiž odvezie dvojicu dospelých a aj kufor s objemom 410 dm 3 patrí k nadpriemeru v rámci triedy.
Balzam na dušu
Srdcom pohonu je prepracovaný trojlitrový radový šesťvalec M256M. Kombinácia turbodúchadla a elektrického kompresora znamená výkon 330 kW (449 k) a najvyšší krútiaci moment 560 Nm, pričom krátkodobo to môže byť až 600 Nm. A to som ešte nespomenul, že mild-hybridný systém dokáže podporiť spaľovací motor extra výkonom 17 kW, resp. 23 koní.
Z nuly na stovku vystrelíte za 4,2 sekundy, ale to je len číslo – v praxi vás ohromí okamžitá reakcia motora a jeho hladký, takmer nekonečný ťah. Elektrický kompresor eliminuje turbodieru, takže motor vlastne nikdy nezaváha. Deväťstupňová prevodovka AMG SpeedShift je preň ideálnym partnerom – pri pokojnej jazde radí nepozorovane, no od režimu Sport+ je jej práca bleskurýchla a nebojí sa ani poriadnych kopancov.
Jazdné vlastnosti sú pre mňa azda najzaujímavejšia kapitola. Podvozok AMG Ride Control zásadne mení svoj charakter podľa zvoleného režimu. Tvrdím, že CLE 53 4MATIC+ nie je brutálne AMG starej školy, ktoré vás trestá za každý nesprávny pohyb. Toto je moderné GT, ktoré ponúka poriadnu dávku emócií, no zároveň zvláda každodenný život. Mercedes dokázal, že šport a luxus sa nemusia navzájom vylučovať a že krása, rýchlosť, technická vyspelosť a dokonca aj praktickosť môžu fungovať v jednom aute.
Čo treba uznať
Dokonale vycibrené jazdné vlastnosti.
Čo nám chýbalo
Fyzické tlačidlá na volante.
Čo nás prekvapilo
Vysoká miera každodennej použiteľnosti.
Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+
Cena (základ/test) 96 130 /134 119 €
Záruka 6 rokov alebo 200 000 km
Motor
preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 999 cm 3 , max. výkon 330 kW + 17 kW (449 k + 23 k) pri 5 800 – 6 100 ot.min -1 , max. krútiaci moment 560 Nm pri 2 200 – 5 000 ot.min -1 . Emisie CO 2 215 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 4,2 s, v max = 270 km/h, spotreba WLTP/test 9,4/ 11,0 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 6 ×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 11,9
Batožinový priestor: 410 dm3