Test jazdenky: Honda Civic 10G 1,0 VTEC Turbo – Štyri áno, tri nie

Honda Civic 10. generácie jazdí úžasne, no pri voľbe motora by ste mali zvýšiť pozornosť.

Desiaty Civic sa zbavil predošlého dizajnu pripomínajúceho ufo a zároveň dostal novú podvozkovú platformu s viacprvkovou zadnou nápravou aj návykovým športovým charakterom. Dnes je už Honda cenovo dostupná, v bazároch Civic začína na hranici 10-tisíc eur, avšak len so základným motorom. A to môže byť problém.

Trojvalec si treba premyslieť

Honda je známa spoľahlivosťou, preto zákazníci nepredpokladajú nepríjemnosti. V prípade motora 1,0 VTEC Turbo je však hrozbou rozvodový remeň ponorený v motorovom oleji. Tento typ konštrukcie nie je extra spoľahlivý, tobôž v kombinácii s priamym vstrekovaním paliva.

Pri krátkych jazdách sa motorový olej riedi benzínom (ktorý obsahuje čoraz viac agresívneho bioetanolu) a spôsobuje rozpadávanie remeňa. Ten následne znečisťuje mazací okruh a vedie k poruchám, ako je pokles tlaku oleja, poškodzovanie turbodúchadla či poruche časovania ventilov.

Štvorvalec je dobrý

Štvorvalcové motory sú navrhnuté s reťazovým pohonom rozvodov a zvyčajne nespôsobujú vážnejšie technické problémy. Výnimkou môže byť len ostrý dvojliter v Type R, kde pri extrémnom zaťažení občas odíde tesnenie pod hlavou valcov.

Servisy si zhodne pochvaľujú nadpriemernú životnosť a odolnosť podvozka, bez ohľadu na to, či ide o verziu s klasickými tlmičmi alebo adaptívnym odpružením. Adaptívne tlmiče sú dostupné len v hatchbackoch s vyššou výbavou a samozrejme vo všetkých verziách Type R.

Hodnotenie technika z Autoklinik 27:

Pri trojvalcoch zo začiatku produkcie sa v dôsledku zle navrhnutej spodnej remenice rozvodového systému stáva, že sa remeň niekedy poškodí aj u vodičov, ktorí nejazdia krátke trasy a často menia olej. Poruchy trojvalcov v praxi súvisia aj so slabou kvalitou pôvodného remeňa, ktorému sa zvykli lámať zuby. K tomu sa pridávajú aj poškodené piesty, ktoré praskajú v dôsledku LSPI – teda tzv. nízkootáčkového klepania, čo je jav, na ktorý je tento preplňovaný motor náchylný pri určitých prevádzkových podmienkach. Na zníženie výskytu LSPI pomôže úprava softvéru riadiacej jednotky motora. Určite odporúčam skôr motory 1,5 VTEC Turbo, resp. 2,0 VTEC Turbo.

  • športovo pôsobiace tvary karosérie
  • skvelá ovládateľnosť a komunikatívnosť podvozka
  • interiér orientovaný na vodiča
  • zastaraný multimediálny systém
  • lakťové opierky dverí náchylné na znečistenie
  • ľahké textilné plató v batožinovom priestore
Vodné čerpadlo + súprava ozubeného remeňa 100 eur + práca
Turbodúchadlo 650 eur + práca
Snímač impulzov kľukového hriadeľa 50 eur + práca

 

Honda Civic 10G 1,0 VTEC Turbo

Cena: nového vozidla / súčasná cena           21 000 / 13 599 €

Motor:

preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 988 cm3, max. výkon 93 kW (126 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 250 ot.min-1, emisie CO2: 110 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

0-100 km/h za 10,4 s, vmax=203 km/h, spotreba WLTP / test 4,8 / 6,2 l/100 km.

 

Test jazdenky: SsangYong Korando 1,5 T-GDI 6AT – Zásah do čierneho

Komentáre (0)
Pridať komentár