Dnes sú kompaktné crossovery a modely SUV na cestách bežné, ale keď Honda uviedla model CR-V prvýkrát na trh, vytvorila úplne novú triedu vozidiel. Vďaka kombinácii prevádzkových nákladov rodinného vozidla a možností jazdy v náročnejšom teréne sa stal okamžitým hitom, čo prispelo k celosvetovému predaju vo výške viac ako 1 milión predaných kuso, od jeho príchodu do Európy.
Pri uvedení na trh bol model CR-V prvým športovo-úžitkovým vozidlom, ktoré bolo od základov navrhnuté a skonštruované spoločnosťou Honda. Hneď od začiatku bol tento inovačný model výkladnou skriňou odvážneho a premysleného inžinierstva tejto značky a súčasne sa snažil napĺňať svoj prísľub poskytovať „radosť z jazdy“ vo všetkých vozidlách.
Prvá generácia prvýkrát predstavila dôvtipné technológie, ako je napríklad plne automatický systém pohonu 4WD „na požiadanie“ v reálnom čase, ako aj ikonické prvky ako vyberateľná podlaha batožinového priestoru, ktorá dokázala slúžiť aj ako piknikový stôl.
Model CR-V si okamžite získal obľubu medzi zákazníkmi, určil nové štandardy v sektore SUV a stal sa príkladom vďaka svojim pôsobivým jazdným vlastnostiam a všestrannosti. Konkurencia sa však rýchlo inšpirovala úspechom tohto modelu a segment kompaktných SUV bol čoraz súťaživejší. Spoločnosť Honda sa nenechala zastrašiť a neustále posúvala hranice, pričom každá generácia si udržiavala svoj náskok pred konkurenciou vďaka neustálym zlepšeniam a inováciam.
Model CR-V bol napríklad jedným z prvých vozidiel v tomto sektore, ktorý ponúkol plne hybridné pohonné jednotky, keď v roku 2018 prvýkrát obsahoval najmodernejší systém i-MMD od spoločnosti Honda. Tiež bol na čele bezpečnostných technológií, čo vyvrcholilo zavedením výnimočného systému SENSING 360 v aktuálnom modeli – všesmerového bezpečnostno-asistenčného systému od spoločnosti Honda. Všetky tieto inovácie išli ruka v ruke so stále väčším komfortom – v súlade s neustále rastúcim dopytom zákazníkov po kvalitných a prémiových produktoch.
Šiesta generácia tohto najobľúbenejšieho SUV od spoločnosti Honda naďalej stanovuje štandardy pre svoj trhový segment a spája agilnú intuitívnu dynamiku jazdy s úžasnou všestrannosťou. Súčasná generácia CR-V, uvedená na trh v roku 2023, je ideálna pre každodenný život alebo víkendové výlety vďaka odolnému a sofistikovanému dizajnu interiéru aj exteriéru, širším možnostiam využitia, zdokonalenej bezpečnosti a pokročilejším hybridným systémom, ktoré ponúkajú športovejší zážitok z jazdy a výnimočnú spotrebu paliva. Po troch desaťročiach zostáva duch dobrodružstva modelu CR-V rovnako silný ako kedykoľvek predtým.
The Beast
Najdivokejšia verzia modelu CR-V „The Beast“ je SUV ako žiadne iné. Tento model je známy aj ako CR-V Hybrid Racer a bol navrhnutý a skonštruovaný oddelením Honda Performance Development ako laboratórium pre elektrické technológie a výskum trvalo udržateľných palív. Jeho divoký a aerodynamicky vyladený exteriér kombinuje hornú polovicu bežného sériového modelu (dokonca aj s panoramatickou sklenenou strechou) s karosériou vytvorenou na mieru z uhlíkového kompozitu, ktorá má rozšírené podbehy kolies a výrazný predný splitter.
Rovnako ako štandardný model CR-V, aj variant „The Beast“ používa špičkovú hybridnú pohonnú jednotku – len o niečo výkonnejšiu. 2,2-litrový motor V6 s výkonom 800 koní s dvomi turbodúchadlami z veľkej časti vychádza z motora víťazného vozidla Honda INDYCAR a využíva 100 % udržateľné pretekárske palivo Shell s podporou generátora elektromotora Empel, ktorý čerpá energiu zo superkondenzátorového systému ukladania energie Skeleton.
Honda CR-V MK1 (1995)
- CR-V znamená „Compact Recreational Vehicle“ (kompaktné rekreačné vozidlo)
- Medzi novinky patrila sprcha v batožinovom priestore
- Inovatívny pohon 4WD v reálnom čase sa automaticky prepínal z pohonu dvoch na pohon štyroch kolies
Vďaka prelomovej kombinácii komfortu a prevádzkových nákladov sedanu, priestoru a praktickosti vozidiel kombi a možnosti pohonu 4×4 spustil model CR-V pri svojom uvedení na trh v roku 1995 skutočnú revolúciu.
Exteriér sa vyznačoval výraznými štýlovými prvkami typickými pre vozidlá SUV, ako sú mohutné plastové nárazníky a podbehy, spolu so zvýšenou svetlou výškou, zatiaľ čo jeho výrazné vertikálne zadné svetlá sa stali typickým poznávacím znakom tohto modelu.
Vo vnútri obsahoval model CR-V inovatívnu výbavu, ako je podlaha batožinového priestoru, ktorá plnila funkciu praktického rozkladacieho piknikového stola. Po odstránení sa odkryl plastový odkladací priestor, ktorý sa dal použiť na uloženie mokrých alebo zablatených vecí, ako sú turistické topánky alebo neoprénové kombinézy.
Honda CR-V MKII (2002)
- Prvý model CR-V dostupný s naftovým motorom
- Stále s inovatívnou podlahou batožinového priestoru, ktorá slúžila aj ako piknikový stôl
Vychádzajúc z úžasného úspechu originálneho modelu, druhá generácia CR-V, uvedená na trh v roku 2002, stanovila nové štandardy pre čoraz konkurenčnejšou triedu stredne veľkých SUV.
V súlade s priekopníckym duchom pôvodného modelu CR-V bol model druhej generácie plný inovatívnych prvkov. Prvýkrát bola pridaná možnosť sofistikovaného a efektívneho 2,0-litrového naftového motora i-CDTi od spoločnosti Honda.
Zadné sedadlá sa dali posúvať dopredu a dozadu na zväčšenie priestoru na nohy, pričom operadlá sa dali sklopiť až o 45 stupňov. Spolu s plne sklopnými prednými sedadlami to umožnilo premeniť interiér na pohodlnú oddychovú zónu.
Honda CR-V MK3 (2006)
- Pridané pokročilé variabilné časovanie ventilov VTEC od spoločnosti Honda pre 2,0-litrový benzínový motor
- Nižšie ťažisko a o 25 % širšia náprava pre ešte väčšiu agilitu
- Praktické sklopné zadné sedadlá umožnili prepravu dvoch horských bicyklov vo vzpriamenej polohe
Tretia generácia modelu CR-V bola netrpezlivo očakávaná a spoločnosti Honda sa podarilo znova zvýšiť latku pre jeden zo svojich najpredávanejších modelov. Nový model bol uvedený na trh v roku 2006 a vyznačoval sa ešte lepšími jazdnými vlastnosťami, zvýšeným komfortom a štýlom, ktorý bol bližšie k bežným autám.
Základom jeho športovejšieho vzhľadu bola opticky dopredu posunutá kabína a zužujúci sa profil bočných okien v štýle sedanov, zatiaľ čo luxusnejší interiér odrážal rastúci dopyt po kvalitných a prémiových produktoch.
Napriek tomu model CR-V zostal rovnako praktický ako dovtedy. Jedným z najvýraznejších prvkov bol nový „dvojúrovňový“ batožinový priestor, ktorý obsahoval veľkú odnímateľnú policu, ktorá bola umiestnená nad podlahou batožinového priestoru a umožňovala uloženie predmetov bez toho, aby bolo potrebné vyložiť akúkoľvek batožinu.
Honda CR-V MK4 (2012)
- Pohon 4WD v reálnom čase po prvýkrát vybavený elektronickým riadením
- Aktualizácia v roku 2015 priniesla deväťstupňovú automatickú prevodovku
- Nový 1,6-litrový naftový motor i-DTEC schopný dosiahnuť pôsobivú spotrebu 3,75 l/100 km
Štvrtá generácia modelu CR-V ponúkla ešte vyššiu kvalitu, praktickosť, kultivovanosť a efektívnosť, vďaka čomu sa táto úplne nová verzia sa stala dovtedy najbezpečnejšou a najsofistikovanejšou generáciou.
Použité materiály boli starostlivo vybrané s ohľadom na prémiové európske preferencie, pričom vysokokvalitná povrchová úprava na hornej časti prístrojovej dosky bola inšpirovaná mramorovaním typickým pre japonské hovädzie mäso Kobe.
Prvýkrát bol model CR-V k dispozícii s pohonom dvoch alebo štyroch kolies, pričom emisie CO2 sa znížili približne o 12 percent.
Honda CR-V MK5 (2018)
- Prvé vozidlo SUV od spoločnosti Honda v Európe s hybridnou pohonnou jednotkou e:HEV
- Sedemmiestna verzia rozširuje pôsobivú praktickosť modelu CR-V
- Nová možnosť 1,5 VTEC TURBO po vyradení naftových motorov z tohto radu
Keď v roku 2018 dorazila na trh piata generácia modelu CR-V, tento priekopnícky model sa stal celosvetovo najpredávanejším vozidlom SUV. Spoločnosť Honda však nedovolila, aby neuveriteľná obľúbenosť tohto modelu utlmila jej inovatívneho ducha
Model CR-V bol ako prvé vozidlo SUV od spoločnosti Honda v Európe dostupný s inteligentnou hybridnou pohonnou jednotkou s technológiou Multi Mode Drive (i-MMD).
V súlade s filozofiou spoločnosti Honda „Bezpečnosť pre každého“ bol model CR-V prvýkrát vybavený technológiou Honda Sensing™.
Honda CR-V MK6 (2023)
- Dostupná s hybridnou pohonnou jednotkou e:HEV aj ako plug-in hybrid s jednotkou e:PHEV
- Systém Honda SENSING 360 odstraňuje mŕtve uhly a pomáha predchádzať kolíziám
- Jeden z najväčších batožinových priestorov v triede s dvojúrovňovou podlahou pri plug-in hybridoch
Najnovší model Honda CR-V s odvážnym a sebavedomým dizajnom a výnimočnou úrovňou praktickosti ponúka nevídanú bezpečnosť, konektivitu a komfort. Prvýkrát je v Európe k dispozícii ako plug-in hybrid e:HEV a zároveň prvýkrát predstavuje najnovšiu bezpečnostnú technológiu Honda SENSING360.
V ponuke je aj hybridný model e:HEV, ktorý je vybavený pokročilým systémom pohonu všetkých kolies, zatiaľ čo plug-in hybrid e:PHEV s predným náhonom ponúka dojazd až 79 km na čisto elektrický pohon.
V celej kabíne modelu CR-V boli použité kvalitné materiály, ktoré v kombinácii s plynulým dizajnom pomáhajú utvárať prémiovú atmosféru. CR-V tiež posúva hranice v oblasti batožinového priestoru, praktickosti a funkčnosti interiéru, vďaka čomu je ideálnou voľbou pre zákazníkov s aktívnym životným štýlom.