Aktuálne sú v segmente elektromobilov najrozšírenejšie tzv. ternárne, teda trojzložkové lítiové batérie. Tie okrem lítia používajú chemickú zmes troch ďalších hlavných prvkov. V prípade NMC batérií je to nikel, mangán a kobalt, v prípade NCA článkov zas nikel, kobalt a hliník.
Takéto batérie ponúkajú vysokú energetickú hustotu, čo znamená, že batéria s kapacitou okolo 80 kWh môže byť menšia a ľahšia, pokojne s hmotnosťou pod 500 kg. To automobilkám umožňuje vyrábať elektromobily s rozmerovo menšími batériami pri zachovaní lákavého dojazdu, alebo naopak, v prípade väčších sedanov s prehľadom prekonať kapacitu 100 kWh.
Hongqi EH7 vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies vo verzii 4WD Pro napríklad ponúka až 111 kWh NMC batériu s dojazdom 640 kilometrov. Podobné je to v prípade SUV Hongqi EHS7, ktoré má s 111 kWh NMC batériou dojazd 530 km.
Pre NMC a NCA batérie platia všetky dobre zaužívané poučky komunikované v súvislosti s elektromobilmi, napríklad odporúčanie udržiavať stav nabitia jeho batérií (SoC) medzi 20 až 80 % kvôli časovo najefektívnejšiemu nabíjaniu na DC rýchlonabíjačkách a čo najdlhšej životnosti batérie. K ich výhodám patria veľmi nízke vnútorné odporové straty, takže si takmer celú kapacitu zachovajú aj v zime a pri nízkych teplotách. Už po krátkom predhriatí sa tiež dokážu nabíjať veľmi vysokým nabíjacím prúdom a to aj pri teplotách okolo 0 stupňov Celzia.
Alternatíva v podobe LFP batérií. Nabíjajte doplna a nebojte sa o ich životnosť
Druhou najčastejšie používanou technológiou sú LFP, teda lítium-železofosfátové batérie. Oproti batériám s kobaltom a niklom majú o niečo nižšiu energetickú hustotu. Na dosiahnutie rovnakej kapacity tak musia byť o niečo ťažšie a väčšie. V zime tiež môžu ponúkať nižšie maximálne dobíjacie výkony a kratší dojazd.
Na druhej strane však LFP batérie v najnovšej generácii prakticky bez problémov zvládajú pravidelné nabíjanie na 100 % svojej kapacity. Pri nabíjaní z domáceho wallboxu sa tak netreba o nič starať. Nabíjací kábel stačí odpájať až ráno pri ceste do práce, bez nastavovania akéhokoľvek limitu v párovacej aplikácii. Nabíjanie doplna sa pri LFP batériách dokonca priamo odporúča pre lepšiu kalibráciu a presnejšie zobrazovanie dojazdu.
Lítium-železofosfátové batérie sú tiež výrazne odolnejšie voči prehrievaniu pri vysokých teplotách a ponúkajú dlhšiu životnosť, pokojne aj dvoj- či trojnásobne viac cyklov. Čoraz častejšie sa preto objavujú aj v menších a cenovo dostupnejších elektromobiloch.
LFP batériu ponúkajú napríklad 85 kWh verzie Dongfeng Hongqi EH7 alebo Hongqi EHS7. Sedan s ňou dosiahne dojazd 510 km a SUV 470 km podľa metodiky WLTP.
Sekundárnou výhodou absencie drahých kovov je aj ich menší dopad na životné prostredie a nižšia cena. Vďaka tomu naberajú na popularite a navyše neplatí ani to, že by nedokázali ponúknuť aj tie najväčšie kapacity.