Je veľká. To je prvý dojem, po nasadnutí, naštartovaní a odjazde si uvedomíte, že Africa Twin Adventure Sports je najpriateľskejšia zo všetkých. Paradoxne má najnižšiu výšku sedenia. Prekvapilo vás to? Aj mňa. A dôvod je predné koleso. Je iba 19“ namiesto 21“, ktoré majú ostatné verzie. Prirátajte k tomu aj elektronický podvozok, ktorý si cez komplikované menu dokážete nastaviť podľa vašich preferencií bez nutnosti vyťahovať kľúče a užiť si tak „vašu“ Africu Twin.
Ale ešte predtým, než sme vysadli a odjazdili prvé testovacie kilometre sme sa opýtali, ak bude reagovať prevodovka DSG, ktorú Honda vyvíja najdlhšie zo všetkých výrobcov. Vždy sme ocenili komfort, na druhej strane tendencia „podtáčať“ motor bola evidentná a aj nepríjemná. Ale v rámci aktuálnej generácie je tento neduh minulosťou. Už v normálnom režime radí tak ako má a minimálne otáčky, ktoré udržiava sú na úrovni 2 000 ot./min. Jazda je tak komfortná a aj z nižších otáčok sa motorka zbiera ochotne a ak potrebujete viac, precvaknete ju do režimu Sport, alebo si rýchlosti naordinujete sami. V zásade to prezrádza aj zmenu filozofiu, keď sa verzia Adventure Sports potichu presunula na pole komfortných hltačov najmä cestných kilometrov. Naznačuje to aj cestné obutie, ktoré tlmí chuť na terénne odbočky. Niežeby Africa Twin nechcela odbočiť do terénu, lebo aj vo verzii Adventure Sports je plne kompatibilná s týmto poslaním, no musíte si ju najskôr prezuť. Alebo terén definovať ako veľmi ľahký.
Pohodlie jazdy je vďaka širšej nádrži aj prednému štítu vynikajúce aj v prípade nepriazne počasia, kedy aj v hustom daždi sa dokážete vyhnúť dažďovým kvapkám a jediná časť tela, ktorá zmokne sú vaše paže. A nielen to, aj jazdná vlastnosti a istota jazdy za dažďa patrí medzi veľmi silné stránky tejto motorky. Aspoň mňa to prekvapilo, ako som postupne prestal vnímať dážď a jazdil takmer ako za sucha. Nechýba ani trakčný, samozrejme nastaviteľný a aj vypínateľný, systém, ABS je samozrejmosť. V podstate si môžete odkliknúť všetky sledované parametra ako ideálne vrátane perfektného dvojvalca s naoko nízkym maximálnym výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 112 Nm. Nielenže príjemne ťahá od nižších otáčok a má aj príjemný sprievodný zvuk, ale aj prijateľnú spotrebu pod úrovňou šestich litrov na sto kilometrov.
Čo doda5? Nuž nič, iba si spárujte infotainment s vaším smartfónom a užite si integráciu navigácie priamo do hlavného menu, nahoďte kompletný kufrový set a vyrazte v ústrety dobrodružstvu, ktoré sa meria v tisíckach kilometrov. A ak by ste dvojspojkový automat z náboženských dôvodov odmietali, tak si naordinujete šesťstupňový manuál a ušetríte 1 000 eur pri kúpe.
Stručne
Čo treba uznať
Dvojspojková prevodovka pracuje po novom bezchybne.
Čo nám chýbalo
Krajšie počasie počas testu, ale to je detail.
Čo nás prekvapilo
Jazdné vlastnosti v daždi.
Honda CRF 1100 Africa Twin Adventure Sports ES DCT
Cena (základ/test) 14 870/22 810 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 1 084 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 112 Nm pri 5 500 ot.min-1. Emisie CO2 110 g/km.
Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 250 kg, v max = 199 km/h, spotreba výrobca/test 4,8/5,4 l/100 km.