Nezávidím Fordu diskusiu plynúcu z kacírskej myšlienky, keď ikonické meno pôvodného kupé priradili SUV, ktoré je navyše elektrické a technicky príbuzné s Volkswagenom ID.5. Pravda je však taká, že títo diskutéri netušia „kde je sever“.
Banana bomb
Svalnatá mohutná silueta, výrazné čierne svetlomety s efektným čierne lakovaným prepojením a príplatkové 21-palcové disky inšpirované plnými dizajnmi urobia silný dojem. Pozornosť pritiahne výrazná žltá farba, ktorá je v tomto prípade bez príplatku! Vo fádnej čiernej alebo nebodaj sivej farbe by jednoduché línie novinky zanikli. Profil karosérie s náznakom zvažujúcej sa karosérie ako pri kupé je jemným odkazom na ľahký originál, no nedá sa skryť fakt, že máme dočinenia s rozmerným SUV kupé.
Dvojička Exploreru
Interiér je v podstate kópiou toho, čo som už zažil v modeli Explorer. Okrem mierne pozmeneného volantu je ťažké nájsť výrazné rozdiely. Na jednej strane je to fajn, pretože aj interiér Exploreru je priestranný, pohodlný, no pýtam sa, nezaslúžilo by si auto s emóciou v názve interiér prudko jedinečný? Minimalistický dvojfarebný dizajn zvýrazňuje funkčná a praktická manuálne posuvná 14,6-palcová dotyková obrazovka SYNC Move. Môže byť kolmo alebo pod miernym uhlom. Pod ňou sa skrýva „tajný“ odkladací priestor na drobnosti. Napriek tomu, že sa mi Capri dvadsiatehoprvého storočia páči, pri jazde mi prekážali dotykové ovládače na volante, ktoré nepracovali plynule, a tiež fakt, že spomínaná obrovská dotyková obrazovka používa nepochopiteľne malé ikonky a symboly.
Zdedil niečo?
Na túto otázku je ťažké dať jasnú odpoveď. Určite nemôžeme očakávať identický zážitok z jazdy ako v minulosti, no aj teraz to je skvelé, dokonca za mňa o piaď lepšie ako v príbuznej platforme z dielne VW. Testovaná najvyššia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 250 kW (340 k) ponúka brutálnu dynamiku. S jednosmerným rýchlym nabíjaním, v tomto prípade s max. príkonom 185 kW, mi nútená zastávka nabíjania 10 – 80 % zabrala necelú polhodinu. Lacnejšia základná verzia s pohonom jednej nápravy povolí dobíjať menší 77 kWh akumulátor s príkonom maximálne 135 kW.
Zvyknúť si tiež trochu treba na brzdy, ktoré majú pomalší nástup, a naopak až príliš skorý nástup ABS na malých či väčších nerovnostiach. Ford si však dal celkom veľa námahy aj s naladením podvozka, a je to poznať. Ja osobne by som však privítal ešte strmejšie riadenie, ktoré sa k „hranatému“ volantu hodí viac.
Prestaňme plakať za bývalým kupé, namiesto neho tu máme kupé SUV, ktoré jazdí fantasticky. Určite tisíckrát lepšie ako pôvodné Capri… A viete čo, nikto z tých, čo vyplakávajú, že Capri nie je kupé, by si ho nekúpilo. Ani keby bolo benzínové či dieselové. Dnes sa skrátka predávajú SUV…
Čo treba uznať
- Silný wau efekt.
Čo nám chýbalo
- Väčšie ikony na obrovskom displeji infotainmentu.
Čo nás prekvapilo
- Kladivko na núdzové rozbitie skla v stredovej konzole.
Ford Capri CX740L EV Max AWD Premium
Cena (základ/test) 36 990/56 790 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Vpredu synchrónny elektromotor, max. výkon n. u., max. krútiaci moment 134 Nm. Vzadu synchrónny elektromotor, max. výkon n. u., max. krútiaci moment 545 Nm. Max. kombinovaný výkon 250 kW (340 k), max. kombinovaný krútiaci moment 679 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 84/79 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,3 s, vmax = 180 km/h, dojazd vo WLTP/test 560 – 590/460 km, spotreba WLTP/test 15,0 – 15,8/17,0 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – áno
- AUX – 0×
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14,6
- Batožinový priestor: 572 dm3
Test: Ford Mustang 5.0L Ti-VCT V8 RWD Dark Horse – Miláčik internetu