Suzuki Swift: Mesto volá (dlhodobý test 1/2)

Suzuki Swift sa drží svojho originálneho dizajnu, ku ktorému teraz pridáva hravosť a racionalitu.

V rámci dlhodobého testu k nám po Vitare zavítal ďalší globálne úspešný model od značky Suzuki. V podstate stačilo len pár kilometrov, aby bolo jasné, že Swift aj v novej generácii ostal charakterovo rovnaký. Je to naďalej praktické, spoľahlivé a dobre fungujúce auto.

Všetko, na čom záleží

Nezameniteľný dizajn karosérie dopĺňajú LED svetlá, ktoré sú po novom súčasťou štandardnej výbavy a iste ste si všimli, že zadné kľučky sa presunuli späť na dvere. Nechýba tradične pestrá škála farieb, vrátane verzií s kontrastnou čiernou strechou. Náš testovaný kus síce dostal nenápadnú sivú metalízu, ale z ponúkanej palety si určite vyberú aj extroverti.

V interiéri pokračuje Suzuki vo filozofii „praktickosť pred okázalosťou“. Dvojfarebná palubná doska sa nám zdá vizuálne zaujímavá a je skvelé, že všetky dôležité funkcie majú fyzické ovládače. Oceňujeme tiež, že už v základe je k dispozícii 9-palcová stredová obrazovka so zabudovanou navigáciou. Materiály v interiéri sú síce prevažne tvrdé, no dobre spracované a odolné – bez lesklých, nepraktických plastov. Pochváliť treba aj pohodlné sedenie vpredu a možno až nečakane slušný priestor vzadu. Škoda len absencie
USB portov či 12V zásuvky.

Do kaviarne!

Nový Swift meria na dĺžku len 3,9 metra, s hmotnosťou sa drží pod jednu tonu. Výsledkom je perfektná obratnosť a pocit ľahkosti. V meste je Swift doma – svižný, jednoducho ovládateľný a vďaka kompaktným rozmerom a dobrému výhľadu aj ideálny na parkovanie. Pod kapotou pracuje výhradne atmosférický trojvalec 1,2 Dualjet s výkonom 60,9 kW (83 koní), ktorý je doplnený o mild-hybridný systém.

Na prvé počutie sa to možno javí málo, no pri bežnej jazde – najmä v meste – pôsobí nový Swift dostatočne agilne a ochotne reaguje na každý povel pravej nohy vodiča. Automatická CVT prevodovka sa k charakteru auta hodí, radí plynulo a bez trhania, len pri prudšej akcelerácii sa motor dostáva do vyšších otáčok a odhaľuje typický trojvalcový charakter. Na vnímaný komfort to však pri každodennej pokojnej jazde nemá žiadny vplyv.


Čo treba uznať
Výborná obratnosť v meste
Čo nám chýbalo
USB porty vzadu
Čo nás prekvapilo
Predvídateľné správanie CVT prevodovky

Suzuki Swift 1,2 DualJet Mild Hybrid GLX 2WD CVT
Cena (základ/test) 15 260 /18 940 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km

Motor
atmosférický zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 197 cm 3 , max. výkon 60,9 kW (83 k) pri 6 700 ot.min -1 , max. krútiaci moment 111,8 Nm pri 4 500 ot.min -1 . Emisie CO 2  98-99 g/km.

Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 12,5 s, v max = 165 km/h, spotreba WLTP/test 4,4/ 4,8 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 2×
USB-C – 1×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 9,0´´
Batožinový priestor: 265 dm3

Test: Suzuki Swift 1,2 DualJet 2WD GLX – Rozum aj cit

Suzuki Swift
Komentáre (0)
Pridať komentár