Test: Volkswagen ID.7 Tourer Pro RWD – Tichý agent

Volkswagen ID.7 Tourer sa chystá postupne prebrať zákazníkov Passatu, pričom svojho spaľovacieho predchodcu prekonáva, no nie vo všetkom.

foto: Marek Pauco

Titulnými číslami v prípade ID.7 budú najmä 605 a 1 714. A nie je to výkon či krútiaci moment, ale objem kufra v litroch v základnej verzii a po sklopení sedadiel. Formát elektrického kombi je dosť nezvyčajný. Kým ostatní sa sústredia na SUV či crossovery, Volkswagen sa rozhodol rozšíriť paletu elektrických vozidiel nielen na sedan, ale aj klasické kombi. A v podstate už prvý pohľad naznačuje, že pointou v tomto prípade bol veľkorysý priestor. V zásade je to plnohodnotné rodinné auto bez kompromisov, ak elektrický pohon nepovažujete za kompromis. Práve preto sa dizajn sústredí na interpretáciu elektrického pohonu, čo v preklade znamená, že ho okamžite identifikujete ako člena rodiny VW ID. Najmä vďaka svietiacemu LED pásu, ako aj znaku „VW“. To je síce výhoda, na druhej strane najnovšie modely elektrických Volkswagenov už budú dodržiavať unifikovaný dizajnérsky kódex. ID.7 Tourer je uhladený a podľa mňa najkrajší spomedzi všetkých modelov radu ID. Jedinou výčitkou je iba „ťažšia“ spodná časť, ktorá naznačuje umiestnenie veľkého paketu batérií. Tento nedostatok mierne maskuje karoséria kombi i 20-palcové kolesá, ktoré by som označil za povinný príplatok. Zadná časť so spojeným červeným pásom a svietiacim logom je pekná a zároveň opäť prezentuje prepravnú kapacitu.

400 km

Kým dizajn je individuálnou záležitosťou, dojazd, dynamika a spotreba už nie. Efektivita využívania energie z batérie je to, čo zabezpečí elektromobilom vyššie predajné čísla. Verzia Pro, ktorú sme testovali, ponúka 82 kWh akumulátor s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Tieto dáta sľubujú dojazd vyše 600 kilometrov, realita je však v chladnejších podmienkach o 200 kilometrov kratšia. V lete sa dá zrejme pridať zhruba 100 km dojazdu. A to je dosť, napokon tento dojazd dokáže pokryť celotýždenný kilometrový výkon vodičov, ktorí ročne najazdia zhruba 20-tisíc kilometrov. Rýchlonabíjanie výkonom 175 kW je slušné, v chladnom počasí však tento výkon nedosiahnete, ak neaktivujete predhrievanie batérie. To však trvá aj 30 minút. Priemerná spotreba sa pohybovala okolo úrovne 20 kWh/100 kilometrov. Opäť však pripomínam, že to bolo v chladnejšom počasí.

Naopak, z dynamického hľadiska sa na ID.7 Tourer nebudete sťažovať, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h. Maximálny výkon elektromotora umiestneného na zadnej náprave je 210 kW (286 k) a maximálny krútiaci moment 545 Nm. Zaujímavé je, že pohon zadných kolies si neuvedomujete a pri jazde sa neprejaví. Ak máte stres z tohto druhu pohonu, pri ID.7 Tourer vás to absolútne nemusí trápiť. Jazdné vlastnosti sú viac-menej neutrálne a vodič ocení aj komfortné nastavenie auta.

Bez tlačidiel

Dva displeje – jeden malý a druhý obrovský 15-palcový dotykový určujú vzhľad interiéru v spolupráci s náladovým osvetlením. To za šera a v noci prináša farby do interiéru. Vzorovaný tvar podsvietenia je typický pre všetky nové Volkswageny, farbu si určíte sami. Čo sa kvality interiéru týka, fyzické tlačidlá nehľadajte, všetko ovládate dotykovo vrátane multifunkčného volantu. Dá sa na to zvyknúť, no zároveň existujú situácie, keď vám to uberie z pozornosti aj rýchlosti ovládania danej funkcie. V tomto smere by ma zaujímal názor majiteľov, či dané systémy využívajú. Z priestorového hľadiska je ID.7 Tourer ideál, predné sedadlá sú mimoriadne pohodlné. Rozsah ich nastavenia, masážna funkcia, ako aj ortopedický certifikát hovoria samy za seba. Príplatkovú polopriehľadnú elektrochromatickú strechu však považujem za nie celkom podarenú. Najmä v lete sa kvôli nej a absencii roletky môže interiér prehrievať. Vzadu je priestoru doslova prebytok a objem batožinového priestoru, ako aj variabilitu sme už prebrali na začiatku tohto testu. Výsledok? V mnohých smeroch ID.7 Tourer triafa klinec po hlavičke, hoci dojazdom na naftového Passata ani zďaleka nemá. No ak sa chcete voziť potichu, komfortne a so solídnym dojazdom, tak ideálnym „ídéčkom“ je práve táto verzia.

Stručne

Čo treba uznať

Všestranný charakter s prebytkom priestoru.

Čo nám chýbalo

Tlačidlá, najmä tam, kde by mali byť povinné.

Čo nás prekvapilo

Jazdný komfort, ako aj fakt, že necítite pohon zadných kolies.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro RWD

Cena (základ/test)                                         52 290/62 410 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

  • Vzadu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon 210 kW (286 k), max. krútiaci moment 545 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,5 s, vmax = 180 km/h, dojazd vo WLTP/test 607 – 601/402 km (zima), spotreba WLTP/test 14,52/20,01 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – ano
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 15,0
  • Batožinový priestor: 605 dm3

Porovnávací test: MG HS a Volkswagen Tiguan – Dych na krku

Komentáre (0)
Pridať komentár