Test: Cupra Terramar 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid – Misia splnená!

Cupra Terramar má síce koncernovú techniku, pocity sú však úplne iné.

Asi viete, že Terramar vychádza z génov nového VW Tiguan. Nenechajte sa však zmiasť technickou príbuznosťou. Terramar ide v prúde nového dizajnového jazyka Cupra, ktorý je nevšedný, a na ceste rozhodne vyniká! Výrazné línie v novom štýle značky a množstvo trojuholníkových motívov roztrúsených po celej karosérii vytvárajú jedinečný dojem príjemnej nenásilnej inakosti premávky nielen všedných dní. Trochu ma mrzí, že to je vždy v konzervatívnych farbách, situáciu zachraňuje tento odtieň Dark Void, jemná fialová, ktorá debutovala na koncepte Dark Rebel.

Pútavý interiér

Interiér ma okamžite pohltil a obkolesil, ani som nemal pocit, že sedím v zvýšenom crossoveri, skôr ako v malom športovom náčiní. Je skutočne orientovaný na vodiča a jeho potreby. Navyše, zbavenie sa uniformity medzi jednotlivými modelmi je na dnešné pomery veľmi vzácny jav, keďže väčšina výrobcov vyprodukuje jeden základný typ palubovky, a viac či menej násilne ho úpravami súkajú do celej modelovej palety. Jedinou výnimkou z mnou velebenej chvály je použitie 12,9-palcového displeja s dotykovými posúvačmi, ktorý nájdeme nielen v Cupre, ale aj vo Volkswagene, a volič prevodovky pod volantom. Všetko sa však nedá zmeniť a robiť inak, ako je vopred nalinkované od materskej značky.

Zážitok aj s drobcom

Hoci je Cupra ako taká orientovaná športovo, uvedomuje si, že potrebuje predávať aj bežným ľuďom, ľuďom, ktorí chcú pekné a štýlové auto, ale nepotrebujú 300 koní. Preto ponúka v Tarramare zážihovú mildhybridnú jedna-päťku – 1,5 eTSI. Motor sa za krátky čas „pôsobenia“ v ostatných koncernových modeloch stal obľúbeným predovšetkým vďaka nízkemu apetítu po palive. Pri pokojnom tempe v zmiešaných podmienkach som s Terramarom jazdil aj so spotrebou mierne nad 6 litrov. Mne sa však Terramar jazdnými vlastnosťami páčil natoľko, že ma opakovane vtiahol do deja s názvom rýchlosť a dynamika. Avšak ani pri rozvážnej rýchlej jazde nevytiahol z nádrže až toľko, ako som čakal. Pri dlhšej jazde, kde som si užíval každý kilometer, displej ukazoval 8,8 l/100 km. Za viac sa mi jazdiť dlhodobo ani nepodarilo. Jedinou nevýhodou tejto pohonnej jednotky je jej neemočný zvukový prejav. Akosi vôbec nesekunduje vzhľadu auta, musím ale povedať, že pre cieľovú skupinu to ani nemá robiť. Táto verzia Terramaru má skrátka skvelo vyzerať, výborne jazdiť a má brať ohľad na náklady pri tankovaní. Misia sa podarila na výbornú!

Čo treba uznať

  • Podmanivý interiér!

Čo nám chýbalo

  • Hutnejší zvuk motora.

Čo nás prekvapilo

  • Podvedomé nutkanie jazdiť dynamicky.

Cupra Terramar 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid automat

  • Cena (základ/test) 38 900/43 650 €
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri  5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1.  Emisie CO2 139 – 152 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,3 s, vmax = 205 km/h, spotreba WLTP/test 6,1 – 6,6/7,0 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,9
  • Batožinový priestor: 508 – 642 dm3

CUPRA prichádza so špeciálnou edíciou „Black“

Komentáre (0)
Pridať komentár