Blog: Život v meste: Aj v tých autách sú ľudia

V ostatnom období je život s autom v meste čoraz ťažší. Vraj je to pre naše dobro.

Zaparkovať auto v mestách je čoraz komplikovanejšie. A drahšie! Na úkor riadnych ciest vznikajú cyklopruhy a cyklistické cesty. Vo viacerých mestách znížili rýchlosť z 50 na 30 km/h a z času načas sa aj v Európskom parlamente objaví, aby takáto rýchlosť platila vo všetkých cestách a obciach EÚ. Rozširujú sa pešie zóny. A to všetko, samozrejme, pre naše dobro! A v hre je aj myšlienka 15-minútového mesta. Tá spočíva v tom, že by ste mali mať od vášho bydliska do 15 minút pešo alebo na bicykli, nanajvýš MHD (aj keď v niektorých verziách 15-minútového mesta sa hovorí len „pešo a na bicykli“), na dosah všetko potrebné – obchody, služby, zdravotnú starostlivosť, jasle, škôlky a školy, parky, zábavu, kultúru, pochopiteľne, aj prácu… Skrátka všetko a vy by ste z tej vašej 15-minútovej zóny ani nemali čo vychádzať. Snáď až na návštevu starých rodičov a dovolenky. Nepríde vám to všetko šialené?

A to sú len tie najviac do očí bijúce „riešenia“ proti autám. Spoločnou myšlienkou všetkých týchto riešení a snáh je, že mesto má byť pre ľudí, nie pre autá. Nuž, páni a dámy, ktorí predkladáte a schvaľujete podobné návrhy, neviem, či viete o tom, ale aj v tých autách sú len ľudia. Nejazdia tie autá samy pre seba a nie sú v ich ani nejakí „mimoni“ z iného sveta. Fakt sú v nich ľudia. Tí ľudia, ktorí vás volili a ktorým tieto vaše návrhy poriadne komplikujú život.

Mimochodom, čo si myslíte, ako chodia európski zákonodarcovia, naši poslanci a mestskí zástupcovia do práce? Dám ruku do ohňa za to, že vo väčšine prípadov to nebude pešo ani na bicykli.

A to som ešte nezaťal do toho, prečo sú autá také drahé, koľko percent ceny auta tvoria európske nariadenia.

Foto: Archív

Komentáre (0)
Pridať komentár