Test: BMW 550e xDrive ponúka symbiózu dvoch svetov

BMW 550e xDrive by v bodovom hlasovaní získal presne 8 bodov z desiatich. A obávam sa, že viac bodov nezíska žiadna iná verzia.

Fascinuje ma ako rýchlo sa z „nového BMW radu 5“ stala „aktuálna generácia.“ Čas uteká ,a preto som v zásade iba skontroloval dizajn, proporcie a uistil sa, že 21 palcové disky kolies od BMW Individual sú v prípade aktuálneho BMW radu 5 nevyhnutnosť. A ak máte ešte zopár tisíc eur navyše (6 099 eur konkrétne), tak Liquid Copper je v mojich očiach tajný tip.

A podstata verzie 550e? Nuž je to maximálny systémový výkon, ktorý sa posunul tesne pod hranicu päťsto koní, konkrétne na 360 kW (493 k). To znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h a v technickom preukaze nájdete informáciu o priemernej spotrebe pod úrovňou dvoch litrov benzínu na sto kilometrov.

Integrácia dvoch zdrojov energie je však bezchybná. V elektrickom režime dokáže najazdiť zhruba 90 kilometrov, čo pokryje denný nájazd väčšiny z nás. Ak pravidelne nabíjate, dokážete bez problémov podliezť oficiálny údaj o priemernej spotrebe. Napokon elektromotor poskytuje sám o sebe maximálny výkon na úrovni 145 kW (197 k) a 280 Nm krútiaceho momentu. Takže aj v elektrickom režime ste príjemne dynamický. Najmä v meste si tichú a aj plynulú jazdu dokážete vychutnať.

BMW 550e xDrive však miluje zmeniť identitu rýchlejšie, než trvá obyčajné lúsknutie prstom. Aktivujte režim Sport a hlavnú úlohu preberie radový šesťvalec dopovaný turbodúchadlom, ktorého základný výkon je 230 kW (313 k). V tomto prípade však bude permanentným partnerom dynamiky aj elektromotor a systémový výkon vám premasíruje chrbticu. Jazdný prejav ako aj zvuková stopa je dokonalá a fakt, že testovacie auto malo priplatený aj M Sport paket znamená, že máte k dispozícii adaptívne tlmiče ako aj riadenie zadnej nápravy. Spôsob akým dokáže tento model držať stopu vám príjemne vyrazí dych a zároveň poteší. Tento model kombinuje to najlepšie z oboch svetov a ponúka riešenie pre ekológov ako aj zarytých odporcov elektromobility. Jediným mínusom je pomalšie nabíjanie s maximálnym výkonom 11 kW, čo je síce dosť na to, aby ste za dve a pol hodiny nabili, na druhej strane rýchle polhodinové občerstvenie na nabíjačke 550e neponúka. Škoda, lebo stačilo by aj rýchlonabíjanie na úrovni 50 kW na to ,aby ste za polhodinku nabili a jazdili ďalej v „Greta friendly“ móde. Ak máte doma, či v robote wallbox, tak máte vyhraté.

Šesťvalec sa dostane k slovu až v prípade dlhších trás, alebo počas šťastnej hodinky, kedy si užijete radosť za jazdy a vypnete si stabilizačný systém, lebo v BMW stále máte tú možnosť. Podvozok je excelentný, pohon tiež a úroveň spotreby si určí každý vodič sám. V zásade by som nemal čo vyčítať, hoci pri pohľade do cenníka tohto konkrétneho modelu opäť nasucho prehltnem a skonštatujem, že ceny sa pohli smerom nahor. A nie o málo, napokon oficiálne za tento  model tak ako ho vidíte musíte položiť na drevo 114 tisíc eur. A presne toľko stál pred pár rokmi model BMW M5 (G30). A to je presne ten dôvod prečo tento inak ideálny variant nezíska plný počet bodov.

Stručne

Čo treba uznať

Extrémna až superšportová dynamika.

Čo nám chýbalo

Aspoň trocha rýchlejšie nabíjanie akumulátora.

Čo nás prekvapilo

Jazdné vlastnosti, ktoré sú proste dokonalé.

BMW 550e xDrive

Cena (základ/test)                                         78 360/114 533 €

Záruka                                                            2  roky bez obmedzenia km

na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

Preplňovaný zážihový R6/24V + PHEV, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 230 kW (313 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 750 – 4 700 ot.min-1. Predný elektromotor: max. výkon 145 kW (197 k), max. krútiaci moment 280 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 360 kW (493 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 700 Nm. Emisie CO2 19,0 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax=250 km/h/140 km/h el. režim, energetická spotreba WLTP/test 23,2/24,0 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 90/80 km (zima); spotreba paliva WLTP/test 1,0 – 1,9/6,5 l/100 km (bez nabíjania)

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – nie

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 14,9“

Batožinový priestor: 520 dm3

550e xDriveBMWBMW radu 5plug-in hybrid
Komentáre (0)
Pridať komentár