Test: Honda X-ADV – Medzi nebom a zemou

Honda X-ADV. Je to skúter, alebo je to už plnohodnotná motorka? Neviem...

Jedno však viem, berie to najlepšie z oboch svetov a samotná Honda ju nezaraďuje medzi skútre, ale medzi „adventure“ motorky. Mimochodom, od uvedenia na trh v roku 2017 Honda predala viac než 75 000 kusov X-ADV!

Drobné zmeny

Do novej sezóny vstupuje s drobnými zmenami, ktoré však znamenajú veľké zlepšenie. Najväčšou zmenou sú prepracované dvojité LED svetlomety, ktoré majú denné svietenie s vysokou intenzitou a v ktorých sú elegantne integrované aj predné smerovky. Nad svetlami je modernizované plexisklo. Minuloročný model potreboval na zmenu polohy 5 krokov a dve ruky, teraz stačí jedna ruka a len tri jednoduché úkony. Maličkou zmenou prešlo aj sedadlo. Je užšie, ale stále vo výške 820 mm. To v praxi znamená, že nie každý dočiahne nohami pohodlne na zem. Navyše vysoký tunel medzi prednou kapotážou a sedadlom nohu prakticky  znemožňuje nastupovanie ako na skútre. Tu musíte vysadať obkročmo – ako na motorku. Odkladací priestor pod sedadlom má objem 22 litrov, ale je orientovaný do výšky, nie podlhovasto, ako to býva vo svete skútrov zvykom. Samozrejmosťou je aj USB-C konektor. Celkom ma prekvapili vzpery sedadla, ktoré sedadlo síce luxusne fixujú, ale vstupný otvor je veľmi malý. Zadný inteligentný kufor tiež mierne komplikuje priestor k schránke pod sedadlom.

Poďme jazdiť

Štartujem prvýkrát. Podvedome som čakal, že po letmom stlačení tlačidla motor naskočí sám. Nenaskočil. X-ADV nemá funkciu impulzného štartovania easy štart, tlačidlo treba držať až pokým motor „nenaskočí“. Prevodovka DCT je pre Hondy už dobre známa. Pre rok 2025 výrobca priniesol zmeny v mapovaní, vďaka čomu prevodovka pracuje plynulejšie a zmeny prevodových stupňov sú menej badateľné ako predtým. Môžem potvrdiť, že naozaj pracuje pekne, plynulo a v športovom režime nie je vôbec bezemočná – preradenie nahor alebo podradenie sprevádza adekvátne trhnutie.

Elektronický balík v nových modeloch X-ADV zahŕňa kontrolu trakcie, ABS, asistenta brzdenia motorom a niekoľko jazdných režimov, z ktorých 2 si môžete konfigurovať. X-ADV má aj režim G, teda Gravel, v preklade štrk. Mnohým zarytým adventurákom sa možno nebude páčiť, že nie je možné úplne vypnúť ABS na zadné koleso ani kontrolu trakcie. Ja by som to však v tomto prípade až tak negatívne nevnímal.

Stručne

Čo treba uznať

  • Jednoduchosť jazdy a obsluhy.

Čo nám chýbalo

  • Ešte lepší dosah nôh na cestu.

Čo nás prekvapilo

  • Malý otvor do schránky pod sedadlom.

Honda X-ADV Special Edition

Cena (základ/test)                                             12 210/12 410 €

Záruka                                                             2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 745 cm3, max. výkon 43,1 kW (58,6 k) pri 6 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 69 Nm pri 4 750 ot.min-1. Emisie CO2 85 g/km.

 

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 237 kg, vmax= ~168 km/h, spotreba výrobca/test 3,6/3,9 l/100 km.

Test: Honda NT 1100 DCT

Komentáre (0)
Pridať komentár