Aj tak by sa dala opísať medzinárodná prezentácia vozidiel Mercedes-AMG, na ktorej sa zúčastnili novinári a influenceri zo Slovenska, Česka, Poľska a Rumunska. Miestom konania bolo okolie poľského Vroclavu, ktoré ponúka viacero zaujímavých ciest. Divízia AMG ukázala, že je synonymom nekompromisného výkonu, technickej vyspelosti a neopakovateľnej emócie.
Keď aj inžinierom bije srdce rýchlejšie
Značka AMG vznikla v roku 1967 ako nezávislé inžinierske štúdio dvoch bývalých zamestnancov Mercedesu – Hansa-Wernera Aufrechta a Erharda Melchera. Názov vznikol z ich priezvisk a mesta Großaspach. Od začiatku sa zameriavali na úpravy sériových modelov Mercedesu so zameraním na športový výkon. V roku 1990 nadviazali oficiálnu spoluprácu s automobilkou Mercedes-Benz, ktorá sa v roku 2005 vyvinula do plného začlenenia AMG ako vysokovýkonnej divízie značky.
Dnes je Mercedes-AMG výrobcom vozidiel, ktoré kombinujú luxus s výkonom. Každý model AMG je postavený s filozofiou „One Man, One Engine“ – jeden mechanik skladá jeden motor, čo odzrkadľuje nielen precíznosť, ale aj osobný prístup.
Päť tvárí AMG
Mercedes-AMG GT 63 Pro bol až posledným autom, s ktorým som sa osobne zoznámil. Ultimatívny športový posed, ostrá reakcia na plyn a brutálny zvuk V8-čky naplnili kabínu už pri ľahkom položení nohy na pedál. Každá zákruta sa menila na tanec medzi dynamikou a trakciou. Toto auto vás rešpektuje, pokiaľ vy rešpektujete jeho schopnosti. Konkrétne tento kus stál takmer 250-tisíc eur.
Mercedes-AMG S 63 E Performance ukázal, že výkon nemusí byť hlučný, pričom vás dokáže zatlačiť do sedačky ako štartujúce lietadlo. Špecifický hybridný systém kombinuje 4-litrový motor V8 s elektromotorom, prináša spoločný výkon až 802 koní a okamžitý nástup krútiaceho momentu. Výsledok? Luxusná limuzína, ktorá má schopnosti superšportu. Cena? Necelých 300-tisíc eur.
Mercedes-AMG GLS 63 pôsobil ako kolos, ale na ceste sa správal s ľahkosťou väčšieho sedanu. Vzduchový podvozok pohlcoval nerovnosti a aj napriek rozmerom dokázal v zákrutách maskovať hmotnosť. Interiér bol ako z hotelovej izby v Monaku – len s lepším výhľadom a viac ako 600 koňovou sprievodnou silou za cenu takmer 230-tisíc eur.
Mercedes-AMG GLC 63 E Performance bol možno najväčším prekvapením dňa. Kompaktné SUV s jedinečným hybridným pohonom ponúka nielen okamžitú akceleráciu, ale aj výbornú ovládateľnosť. Auto, ktoré si viem predstaviť ako každodenného spoločníka, pokiaľ teda „bežný deň“ znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej než 4 sekundy a cenu 160-tisíc eur.
Mercedes-AMG G 63 je už dnes legendou. Jeho hranatá karoséria dokonale klame telom. Zvuk V8 motora je doslova návykový a jazda tak v teréne, ako aj na ceste je zážitkom sama o sebe. G-éčko v tomto prevedení pôsobí ako tank, ale s dušou pretekára. V tomto prípade za necelých 290-tisíc eur.
Viac než rýchlosť
Všetky vozidlá Mercedes-AMG spája niečo viac než len výkon. Je to charakter – ten neviditeľný, ale citeľný pocit, že sedíte v niečom výnimočnom. Od materiálov v interiéri, cez precízne naladené riadenie, až po zvukový prejav výfukov – každé AMG rozpráva svoj vlastný príbeh. A hoci sú technológie čoraz zložitejšie, charakteristický zážitok z jazdy ostáva.
Medzinárodná prezentácia AMG vo Vroclave bola dôkazom, že značka si stále drží svoje korene – vášeň pre rýchlosť, zvuk a osobnosť. Ale zároveň dokazuje, že vie napredovať smerom k elektrifikácii, inteligentným systémom a všestrannosti.
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: ešte agilnejší na pretekárskej trati