Sto rokov sa dožije iba veľmi malé percento ľudí, a aj vo sfére firiem je sto rokov „čo povedať“. Škoda má ešte viac, tento rok oslavuje 130. výročie vzniku a na počesť tohto jubilea uvádza pre modely Fabia, Scala, Kamiq, Karoq a Octavia akčnú edíciu Drive 130, ktorá je cenovo zvýhodnená sumou 1 650 – 3 300 eur. Ja som sa bližšie pozrel na Scalu a zisťoval, ako to vyzerá v praxi. V jej prípade vám Škoda dáva veľkú voľnosť, môžete si totiž vybrať spomedzi všetkých motorov a náročnejší si dokonca môžu zvoliť verziu Drive 130 Plus.
Základný balík Drive 130 obsahuje tempomat, predné hmlovky, vyhrievané predné sedadlá, bezdrôtové zrkadlenie mobilu Smartlink a vy ušetríte 3 000 eur. V balíku Drive 130 Plus, ktorý malo testované auto, dostanete kopec užitočných vecí navyše. Ja by som z nich vyzdvihol dvojzónovú klimatizáciu, 10-palcový digitálny prístrojový štít, cúvaciu kameru, predné parkovacie senzory, bezkľúčový systém KESSY, zatmavené zadné okná, jazdné režimy Driving Mode Select, vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním a elektricky ovládané piate dvere s virtuálnym pedálom. Všetko sú to veci, ktoré vám spríjemnia každodenný život za volantom. Na takto vybavenom aute skutočne ťažko hľadať niečo, čo vám bude chýbať. A keby ste náhodou niečo našli, môžete si za to priplatiť, Škoda vám ponúka niekoľko balíkov a samostatných prvkov výbav. Aj testované auto malo za príplatok okrem iného balík Light & View Plus, ktorý obsahuje Full LED Matrix svetlomety s funkciou vykrývania premávky. A treba povedať, že vykrývanie funguje veľmi dobre a samotné svetlá majú výborný dosvit, takže investíciu do tohto balíka rozhodne odporúčam. O to viac, že v ňom dostanete aj ďalšie prvky. V opcii malo auto interiér Lodge s medeným lemovaním výduchov klimatizácie atď.
Čo sa týka motorizácie, ja som testoval silnejší litrový trojvalec s 85 kW (115 k) v spojení s manuálnou prevodovkou a táto kombinácia je skvelá. Motor totiž poskytuje dostatok dynamiky pri rozumnej spotrebe a prevodovka so svojím odstupňovaním jednotlivých prevodov umožňuje, aby ste motor držali vždy v správnych otáčkach. Motor má navyše veľmi príjemný prejav. Keď si to všetko spočítam, tak za 24 533 eur dostanete dobre vybavené auto, ktoré poskytuje dostatok priestoru pre rodinu aj batožinu a ktoré navyše jazdí veľmi príjemne. K tomu môžete využiť zvýhodnené financovanie. A to je ponuka, ktorá sa vyplatí.
Stručne
Čo treba uznať
Skvelý pomer hodnoty k cene auta.
Čo nám chýbalo
V podstate nič.
Čo nás prekvapilo
Príjemný prejav motora 1,0 TSI 85 kW.
Škoda Scala 1,0 TSI 85 kW 6° MP Drive 130 Plus
Cena (základ/test) 17 220/24 533 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 85 kW (115 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 115 – 126 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,5 s, vmax = 202 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,6/5,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 5×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 467 dm3
Test: Škoda Superb 2,0 TSI 195 kW (265 k) Sportline – Býčia krv