Test: Peugeot 2008 1,2 Hybrid 136 k e-DCS6 GT – V tichosti

Peugeot 2008 má v mild-hybridnej verzii veľkú chuť jazdiť na elektrinu.

Mestský crossover prešiel nedávno dizajnovou modernizáciou a teraz sa ku krajšiemu vzhľadu pridáva aj najmodernejšia koncernová technika. Hovorím predovšetkým o novom 1,2-litrovom trojvalci s reťazovým rozvodom, ktorý je už súčasťou 48 V mild-hybridnej technológie. Má výkon 100 kW (136 k), najvyšší krútiaci moment 230 Nm a kombinuje sa výhradne so 6-stupňovou e-DCS prevodovkou.

Azda najsilnejšou stránkou auta je reálne dosiahnuteľná kombinovaná spotreba do 5,5 litra, ale zaujme aj ochotou jazdiť v čo najväčšej miere na elektrickú energiu. Posúvanie sa v kolóne, parkovanie aj jemný rozjazd prebieha takmer výhradne v absolútnej tichosti. Následné zapojenie spaľovacieho motora však často sprevádza citeľné trhnutie a prejav trojvalca dáva okamžite zabudnúť na návykové ticho. Hoci pri ustálenej jazde je už kabína dobre odhlučnená.

Pochváliť treba príjemný podvozok, ktorý funguje aj pri obutí do 18-palcových diskov kolies, no doladenie by si ešte zaslúžil systém rekuperácie, ktorému miestami chýba väčšia citlivosť a predvídavosť. S tým súvisí aj (ne)citlivosť brzdového pedála, ale po pár kilometroch sa naučíte čo, kedy a ako. Dôležité je, že Peugeot 2008 dokáže pri cenovo dostupnejšom mild-hybride vytvárať dojem, že šoférujete full-hybrid. A spotreba tomu v podstate nasvedčuje tiež.

Stručne

Čo treba uznať

Štýlový, jasne rozpoznateľný dizajn.

Čo nám chýbalo

Rýchlejšia odozva multimediálneho systému.

Čo nás prekvapilo

Komfort podvozka aj na 18-palcových diskoch.

Peugeot 2008 1,2 Hybrid 136 k e-DCS6 GT

Cena (základ/test)                                         23 590/27 950 €

Záruka                                                           4 roky alebo 60 000 km

 Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2110-113  g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 8,3. s, vmax = 206 km/h, spotreba WLTP/test 4,9-5,0/ 5,5 l/100 km.

.Konektivita a nákladový priestor

230V – nie

AUX – nie

USB-A – 1 ×

USB-C – 3×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 10´´

Batožinový priestor: 434 dm3

Minitest: Peugeot 408 1,2 PureTech 130 k GT – Remeň, či reťaz?

Komentáre (0)
Pridať komentár