Mestský crossover prešiel nedávno dizajnovou modernizáciou a teraz sa ku krajšiemu vzhľadu pridáva aj najmodernejšia koncernová technika. Hovorím predovšetkým o novom 1,2-litrovom trojvalci s reťazovým rozvodom, ktorý je už súčasťou 48 V mild-hybridnej technológie. Má výkon 100 kW (136 k), najvyšší krútiaci moment 230 Nm a kombinuje sa výhradne so 6-stupňovou e-DCS prevodovkou.
Azda najsilnejšou stránkou auta je reálne dosiahnuteľná kombinovaná spotreba do 5,5 litra, ale zaujme aj ochotou jazdiť v čo najväčšej miere na elektrickú energiu. Posúvanie sa v kolóne, parkovanie aj jemný rozjazd prebieha takmer výhradne v absolútnej tichosti. Následné zapojenie spaľovacieho motora však často sprevádza citeľné trhnutie a prejav trojvalca dáva okamžite zabudnúť na návykové ticho. Hoci pri ustálenej jazde je už kabína dobre odhlučnená.
Pochváliť treba príjemný podvozok, ktorý funguje aj pri obutí do 18-palcových diskov kolies, no doladenie by si ešte zaslúžil systém rekuperácie, ktorému miestami chýba väčšia citlivosť a predvídavosť. S tým súvisí aj (ne)citlivosť brzdového pedála, ale po pár kilometroch sa naučíte čo, kedy a ako. Dôležité je, že Peugeot 2008 dokáže pri cenovo dostupnejšom mild-hybride vytvárať dojem, že šoférujete full-hybrid. A spotreba tomu v podstate nasvedčuje tiež.
Stručne
Čo treba uznať
Štýlový, jasne rozpoznateľný dizajn.
Čo nám chýbalo
Rýchlejšia odozva multimediálneho systému.
Čo nás prekvapilo
Komfort podvozka aj na 18-palcových diskoch.
Peugeot 2008 1,2 Hybrid 136 k e-DCS6 GT
Cena (základ/test) 23 590/27 950 €
Záruka 4 roky alebo 60 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2110-113 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 8,3. s, vmax = 206 km/h, spotreba WLTP/test 4,9-5,0/ 5,5 l/100 km.
.Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 1 ×
USB-C – 3×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10´´
Batožinový priestor: 434 dm3
Minitest: Peugeot 408 1,2 PureTech 130 k GT – Remeň, či reťaz?