Test jazdenky: Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 81 kW 7DSG – Mestský trend

Volkswagen T-Cross je mestský crossover, ktorý vás odvezie na kávu aj na chatu.

Volkswagen predstavil T-Cross v roku 2018 a s postupnými zmenami sa prvá generácia predáva dodnes. Auto je postavené na platforme MQB A0, takže základ zdieľa s modelom Polo. Konkurentov má však vo vlastných radoch viac – okrem Pola je to aj Taigo alebo T-Roc. Ja som si vyskúšal kúsok z roku 2021. To bol rok, v ktorom sa T-Cross stal najpredávanejším autom značky na Slovensku!

Viac miesta, ľahšie nastupovanie

Keďže je T-Cross crossover, zabudnite na pohon všetkých kolies. Avšak so svetlou výškou na úrovni 184 mm sa nemusíte báť ani rozbitej šotolinovej cesty. V porovnaní s Polom sa do auta ľahšie nastupuje, vodič má vyšší posed a interiér je vzdušnejší. Prevládajú v ňom tvrdé plasty, ktoré sa časom dokážu na exponovaných miestach rozvŕzgať, ale to je asi jediná chybička krásy.

Čo sa týka výbavy, už základná verzia Life ponúka mnoho, ale kvôli LED svetlám, adaptívnemu tempomatu a väčšiemu stredovému displeju by som si vybral verziu Style. Aj keď veľa robí aj prípadná príplatková výbava. Výhodou je posuvná zadná lavica v rozsahu až 14 cm – batožinový priestor má preto objem 385 – 455 dm3.

Benzínové motory

Základným motorom bol preplňovaný trojvalec 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Rovnaký motor sa ponúkal aj s výkonom 81 kW (110 k), v takom prípade sa už kombinoval buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG. Na vrchole ponuky stál štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a s automatom. Istý čas bol v ponuke aj naftový motor 1,6 TDI.

Trojvalec sa vyznačuje tým, že spotreba veľmi závisí od spôsobu jazdy. Môže to byť 5,5, ale aj 7,5 litra. K tomu treba pripočítať vibrácie najmä na voľnobehu. Motor sa zatiaľ javí ako spoľahlivý, no treba si dať pozor na zakarbónované sacie ventily – to v prípade, že auto jazdilo krátke mestské trasy a motor sa málokedy zohrial. Krútiaci moment 200 Nm je dostupný už od 2 000 otáčok, takže mestská dynamika trojvalca je slušná.

Hodnotenie technika z Autoklinik 27:

 Volkswagen T-Cross považujem za prototyp moderného crossoveru s benzínovým trojvalcom. Osobne by som však radšej zvolil štvorvalec 1,5 TSI a to tak z pohľadu životnosti, ako aj z pohľadu kultivovanosti. Pri trojvalci je pre priame vstrekovanie paliva dôležité dodržiavať interval výmeny oleja, aby sa predchádzalo jeho prípadnému riedeniu s palivom. Na tomto konkrétnom aute treba vymeniť komplet brzdy, ale inak vyzerá byť v dobrom technickom stave – asi aj preto, že má najazdených menej ako 100-tisíc kilometrov. 

+ pohodlné nastupovanie

+ posuvná zadná lavica

+ kompletné oplastovanie motora a podvozka

– obmedzená trakcia kvôli ľahkej prednej časti

– slabšie odhlučnenie interiéru od motora aj podvozka

– podvozku robia problém krátke priečne nerovnosti

Brzdový kotúč + platničky 75 eur + práca

 

Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 81 kW 7DSG

Cena: nového vozidla / súčasná cena           21 290 / 16 499 €

Motor:

preplňovaný zážihový R3/12 V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 3 000 ot.min-1, emisie CO2: 145 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

0-100 km/h za 10,4 s, vmax = 189 km/h, spotreba WLTP/test 6,4/6,5 l/100 km.

Test jazdenky: BMW 118i (F20) 2018 – Vstupná brána

Komentáre (0)
Pridať komentár