Autor: Majo Bóna, foto: Marek Pauco
Odkedy sa na našom trhu objavil model Korando, automobilka vďaka nemu chytila druhý dych. Onedlho ho doplnili modely Tivoli, Rexton, Musso a najnovšie aj Torres – priamy konkurent obľúbeného Kodiaqu. Môžeme tak povedať, že za aktuálnou renesanciou a návratom do zákazníckej obľúbenosti značky stojí práve Korando. Jeho atraktivitu udržiava importér špeciálnymi paketmi, ako aj cenovými akciami. Nami testovaný model potešil oko čiernym paketom a 19“ diskami kolies.
Ak mám byť úprimný, bol atraktívny z jedného dôvodu. Stačil jeden červený eloxovaný detail na prednom nárazníku. Ja viem, je to maličkosť, ale dokázala zaujať. Podobne ako aj čierny rám predných LED svetlometov. Tie nie sú aktívne, nevyrezávajú protiidúce autá a majú aj nižší výkon. Takže nemusia mať povinné čistiace zariadenie a to znamená nižšiu cenu pre konečného používateľa. Čierne sú všetky nápisy, mriežka chladiča, strecha, ako aj kryty spätných zrkadiel. Prečo to píšem? Lebo Black paket si môžete objednať aj v inej farbe karosérie, no najlepšie pôsobí v čiernej metalíze. Tá totiž zvýrazňuje kompaktný charakter tohto SUV. Na dĺžku meria 4,45 metra, čo je toľko, ako ponúka napríklad Ford Focus. Korando sa tak vynikajúco hodí do koloritu hustej mestskej premávky, ako aj mimo neho. Je to ideálny formát pre väčšinu motoristov.
Prekvapenie vnútri
Korando veľmi príjemne prekvapí priestorom a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Ak máte rodinu, pokojne môžete Korando zaradiť medzi finalistov vášho výberu. Za zadným radom sedadiel máte k dispozícii batožinový priestor na úrovni 551 litrov. Nie je to rekord, ale pre rodinu to stačí. S rezervou. Teda bez nej, ak si totiž objednáte rezervné koleso, objem batožinového priestoru klesne na úroveň 407 litrov. Okrem priestoru vás poteší aj kvalita spracovania. Najmä digitálny prístrojový panel s označením Blaze Cockpit ponúka nielen vynikajúcu grafiku, ale aj voľbu zobrazenia tak, aby dokázala vyhovieť každej vašej požiadavke. Multimediálny systém ponúka dostatok informácií, ako aj konektivitu, hoci iba prostredníctvom kábla a nami testovaný kus mal slabší výkon bluetooth systému, takže sme ho nevyužívali.
Motor a podvozok si však odnesú dobré hodnotenie. Na jednej strane je maximálny výkon motora na úrovni 120 kW (163 k) slušný, v našom prípade ho doplnila automatická šesťstupňová prevodovka Aisin, ktorá radila veľmi dobre, akurát v manuálnom režime je trocha pomalšia. Priemerná spotreba presne kopírovala technické údaje, takže si v priemere vypýtala 8,5 litra benzínu na 100 kilometrov. Podvozok spĺňa požiadavky triedy, riadenie je presné a komfortné. SsangYong Korando má rozhodne svoje kvality, ako aj svoje miesto na trhu. A v neposlednom rade si už našiel svojich fanúšikov, ktorí sa postarajú o ďalšie zvýšenie predaja.
Stručne
Čo treba uznať
Atraktívny Black paket s 19“ diskami kolies.
Čo nám chýbalo
Lepšie fungujúci bluetooth systém.
Čo nás prekvapilo
Veľmi podarený digitálny prístrojový panel.
Ssangyong Korando 1,5 GDI Turbo Style+
Cena (základ/test) 21 990/27 000 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 197 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,84 s, vmax = 186 km/h, spotreba WLTP/test 8,61/8,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 220 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – 1 ×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 551 dm3
Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 163 k AWD Premium – Dobrodruh