Jazda: Porsche Macan Turbo Electric: Krksizlom

Porsche Macan Tubro Electric vám poskytne dynamiku Porsche 911 GT3, v zozname kompetencií však nechýba ani praktická stránka.

Ak máte chuť vysypať dávku kritiky na auto, ktoré ste nevyskúšali, nejazdili a možno ani nevideli naživo robíte chybu. Je to komplexný model a Porsche nezabilo jeho charakter prechodom na elektrický pohon. Ale to nestačí. Presvedčiť odporcu elektromobility o tom, aby si vyskúšal, premyslel a prípadne dal Macanu šancu ,je rovnaké ako presvedčiť moslima, aby sa prežehnal.

A to nie je fér, lebo stačí ak si Macan vyskúšate na pár kilometrov, tak zmeníte názor. Nestanete sa síce fanúšikom elektromobility, ale budete vedieť presne zadefinovať situácie, v ktorých Macan predčí benzínový náprotivok. Napríklad verzia Macan Turbo zvládne klasický šprint na stovku za 3,3 sekundy. Dynamikou zodpovedá modelu 911 GT3. Systémový výkon totiž činí rovných 430 kW (584 k) a v overboostovom režime táto hodnota narastie 470 kW (639 k), čo znamená, že z hľadiska maximálneho výkonu je Macan Turbo porovnateľný s 911 Turbo S! Rozdiel spočíva iba v jedenástich koňoch a pohotovostnej hmotnosti, ktorá sa v prípade Macanu vyšplhala na 2,5 tony, čo je zhruba o 700 kilogramov viac než vytlačí na váhe spomínaná špičková „deväťstojedenástka“. A v zásade je to jediné negatívum nového Macanu Turbo v jeho elektrickej podobe. Ale aj toto mínus dokázali konštruktéri maskovať tak dobre, že hmotnosť vnímate iba v extrémnych situáciách. A dostať sa do extrému dostanete až v prípade, že sa pohybujete ďaleko za hranicou odvahy aj tých smelších vodičov.

V rámci predvádzacích jázd sme sa presvedčili že aj v zimných podmienkach a na správnych pneumatikách drží Macan Turbo extrémne dobre a tempo, ktoré dokážete udržať na lokálke je plne porovnateľné s Porsche 911. Dokonca ju v prípade pružného zrýchlenia schová do vrecka.

Inak povedané, dynamické limity zodpovedajú značke Porsche. Kedykoľvek šliapnete na plyn, sila elektromotorov vám bude lámať krk. Dojazd? Obe verzie majú k dispozícii 100 kWh batériu, čo znamená, že v reálnej premávke dokáže bez problémov najazdiť 400 kilometrov, čo je absolútne v poriadku. Ak si to budete užívať tak ako my, tak dosiahnete spotrebu na úrovni 31,3 kWh, čo je stále mimoriadne prijateľná hodnota a zároveň dôkaz, že aj na diaľnici najazdíte 300 kilometrov plným tempom, v lete aj oveľa viac. Energetický manažment batérie je v tomto prípade prepracovaný a myslí na všetky jazdné scenáre nielen na pokojnú jazdu ako je tomu u konkurencie. Inak povedané, dôverujem technickým údajom a verím, že pri dodržiavaní predpisov dosiahnete spotrebu udávanú výrobcom.

 

dodržiava štýlový asketizmus Porsche doplnený o zopár perfektne remeselne spracovaných ovládačov klimatizácie. Displeje môžu byť až tri, majú vysoké rozlíšenie. Prístrojový panel je prehľadný a poskytne všetky potrebné údaje, navyše grafike je veľmi príjemne prehľadná. Nechýba ani veľký Head-up displej so všetkými potrebnými údajmi. Prirodzeným bonusom v prípade Porsche je pozícia sedenia a volantu, ktorú si môžete nastaviť do ideálnej polohy. A v porovnaní s predchodcom je pozícia sedenia o 28 milimetrov nižšia. Vzadu sa bez problémov usadia dvaja dospelí a v batožinovom priestore nájdete objem 540 litrov. Takže, vidíme sa  v Porsche?

elektromobilitaMacanMacan ElelctricMacan Elelectric TurboPorschetop5
Komentáre (0)
Pridať komentár