V roku 2014 Toyota uviedla na trh elektrické vozidlo MIRAI s palivovými článkami (FCEV) a odvtedy predala približne 28 000 kusov vo viac ako 30 krajinách a územiach. Okrem toho od roku 2019 začala Toyota dodávať FC systémy na použitie v iných aplikáciách, ako sú autobusy, železnice a stacionárne generátory elektrickej energie, pričom dodala viac ako 2 700 jednotiek viac ako 100 zákazníkom po celom svete.
Toyota oznámila nový vysoko účinný systém palivových článkov, ktorý umožní vozidlám prejsť o 20 % ďalej na kilogram vodíka ako jej existujúci model. Systém je tiež menší ako predtým a taktiež ľahší. A podstatnou výhodou je aj zníženie výrobných nákladov. To by mohlo viesť aj k zníženiu cien produkčných vozidiel s týmto pohonom.
Nový systém tretej generácie je tiež kompaktnejší a dvakrát odolnejší ako druhá generácia, pričom „dosahuje odolnosť porovnateľnú s naftovými motormi a bezúdržbový dizajn“, uviedla japonská automobilka. „Úplne nový systém FC 3. generácie je navrhnutý tak, aby vyhovoval konkrétnym potrebám komerčného sektora… Okrem toho sa nový systém vyznačuje významnými zlepšeniami výkonu, vrátane palivovej účinnosti a výrazného zníženia nákladov v porovnaní s predchádzajúcou verziou, ktorá bola predstavená v roku 2020,“ vysvetlila spoločnosť.
Toyota plánuje uviesť nový systém palivových článkov „na trhy najmä v Japonsku, Európe, Severnej Amerike a Číne najskôr po roku 2026. Okrem cestných vozidiel môže byť nový palivový článok použitý aj v stacionárnych generátoroch, vlakoch a lodiach.
“Na ďalšie urýchlenie použitia a prijatia tejto technológie na dosiahnutie vodíkovej spoločnosti je potrebný neustály vývoj technológie palivových článkov a tento systém 3. generácie predstavuje významnú krokovú zmenu.” Systém palivových článkov tretej generácie bude oficiálne predstavený na budúcu stredu na výstave H2 & FC Expo v Tokiu.