MG HS PHEV: Boli sme si pozrieť novinku!

Verziu s čisto spaľovacím motorom už poznáme, ale čo prináša plug-in hybrid?

Svoju nízkoemisnú novinku nám čínska značka MG predstavila v priestoroch jedného z bratislavských hotelov. Ešte ani nezačala prezentácia a jeden z kolegov sa už netrpezlivo pýtal, či auto bude mať pohon zadných kolies – aspoň prostredníctvom elektromotora na zadnej náprave. Odpoveď? Bohužiaľ, aj plug-in hybrid má pohon iba prednej nápravy. Pochváliť sa však môže slušným výkonom, nízkou spotrebou a dlhým dojazdom. 

To isté ale iné 

Pod kapotou plug-in hybridnej verzie štandardne pracuje benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje iba v Millerovom cykle. Zaujímavé je to preto, že v konvenčnej verzii dokáže prepínať medzi Millerovým a Ottovým cyklom.

Pozoruhodná je aj jeho tepelná účinnosť, podľa výrobcu až 43%. Výkon spaľovacieho motora je 105 kW (143 k) a má najvyšší krútiaci moment 235 Nm. Elektromotor disponuje výkonom 135 kW (184 k) a  a najvyšším krútiacim momentom 340 Nm. Kombinovaný výkon je potom rovných 200 kW (272 k), pričom pohonné ústrojenstvo dopĺňa multimódová prevodovka. 

Trakčný akumulátor má kapacitu 21,4 kWh, vďaka čomu sa plug-in hybridné MG HS pýši elektrickým dojazdom až 100 kilometrov. Ešte väčší obdiv prítomných však vzbudil iný fakt – s vybitou batériou dokáže veľké SUV jazdiť v kombinovaných podmienkach so spotrebou len 5,8 litra. Je to dôležitá informácia, najmä ak vám prezradíme, že maximálny nabíjací výkon palubnej AC nabíjačky je iba 6,6 kW. Veľká škoda!

Pozitívnou správou však zostáva cena. Plug-in hybridné SUV môže byť vaše už za 38 990 eur a to je férová ponuka. Mimochodom, my sme MG HS s čisto spaľovacím motorom nedávno privítali v našej redakcii, takže sa už môžete tešiť na test!

Test: MG3 Hybrid+ ponúka 200 koní na 3 stupne

MGmg hs
Komentáre (0)
Pridať komentár