Predstavujeme: Subaru Forester 2025: Švajčiarsky nožík

Olivová farba je v posledných rokoch v móde najmä preto, že evokuje prírodu, dobrodružstvo a takisto nie je opozeraná. Presne tak ako Subaru Forester, ktorý prešiel vývojom a od roku 1997 odprevadí vodičov kamkoľvek. Najskôr to bol crossover, či skôr kombi, ktoré pohon všetkých štyroch kolies doplnilo o redukovaný prevod a pridalo aj moderný turbomotor. Zákazníci ho nevedeli zaradiť, no zamilovali si ho. Všetky úlohy splnil s takou mierou sebavedomia, že mnohí krútili nad jeho schopnosťami hlavou. Bol to doslova švajčiarsky nožík, ktorý nájdete asi v každej domácnosti. No pokiaľ bol spočiatku rebel, neskôr elegán a tretia generácia konvertovala na plnohodnotné SUV. Globálne to bol úspešný model a aj u nás na Slovensku si našiel množstvo fanúšikov. Počas kariéry si našiel cestu k 5 miliónom zákazníkov, pričom takmer 400-tisíc z nich má európsky pas.

Ja absolútne jedno ktorú generáciu modelu Forester máte, jedno je isté. Zvládne aj ťažší terén a systém si dokáže poradiť s množstvom nástrah a elektronika pracuje v prospech prejazdu ako aj návratu domov. Blato na oficiálnych fotografiách modelu nie je photoshop, ale reálny dôkaz o poslaní tohto modelu. Šiesta generácie sa to nechystá zmeniť. V tomto smere je konštruktérsky konzervativizmus vítaný a zrejme aj oceňovaný zo strany budúcich majiteľov.

Optika spokojnosti

Z estetického hľadiska si šiesta generácia Subaru Forester pripisuje všetky dôležité črty. Dizajnéri si dali záležať a zrejme sa pozeráme na najkrajšiu generáciu Forestra. Masku chladiča pretína svetelný pás, ktorý prepája oba predné svetlomety. Maska chladiča je lakovaná čiernou farbou tak, aby vyniklo logo automobilky. Vynikajúci ťah. Ostatné čierne prvky nemajú lakovanie, čo zvyšuje dramatický charakter auta. Forester predsa chodí do terénu a tak to aj ostane.

Harmonizáciu dizajnu dosiahli tvorcovia aj rovnakým spojením zadných skupinových svetiel integrovaným spojlerom, opäť lakovaným tak, aby vyniklo logo automobilky. Bočná línia je typický, nechýbajú nelakované plastové prvky, pneumatiky s dostatočným bočným dezénom a nájdete aj jeden nový prvok. Zadný stĺpik karosérie má pripnutý pliešok s nápisom Symmetrical AWD. Ten má klientom pripomenúť DNA modelu, ktorý je založený na pohone oboch náprav. Šiesta generácia so sebou prináša aj dvojicu nových farieb laku – sivú River Rock Pearl a zlatú Cashmere Gold Opal.

Robustnosť podporuje aj nárast rozmerov. Plus 30 milimetrov na dĺžku a 15 mm na šírku neznie ako veľa, naživo však Forester pôsobí ešte väčším dojmom. Každý milimeter sa ráta, najmä v prípade svetlej výšky. Tá s hodnotou 220 milimetrov ako aj novým spodným krytom motora naznačuje jasný off-roadový charakter.

Plus 10%

Optika je jedna vec, technika druhá. Každá generácia Foresteru priniesla zvýšenie tuhosti karosérie, po novom pribudlo desať percentuálnych bodov vďaka väčšiemu množstvu zvarov. Tie nevidíte, budete ich však vnímať najmä pri jazde terénom, kedy karoséria nvydá žiaden pazvuk. Aerodynamika je opäť oblasť, kde sa zbierali lepšie zlomky aerodynamického odporu vzduchu. Ten šetrí palivo na diaľnici a zároveň znižuje citlivosť na bočný vietor

X MODE

Súčasťou kamufláže skutočných schopností modelu Forester sú rôzne off-roadové off-roadové systémy, ktoré označuje výrobca ako X MODE. Zrejme preto, že dodáva autu priam zázračný prejazd terénom. Má dva režimy a maximalizuje ovládateľnosť a trakciu na klzkých povrchoch alebo strmých svahoch, takže konkurovať môžete aj kamzíkom. Zachovaný ostal aj symetrický stály pohon všetkých kolies S-AWD, ktorý po novom funguje v pomere 60:40 v prospech prednej nápravy, no v prípade potreby sa dá pomer zmeniť na 50:50.

Systém sa však nestará iba o zvládnutie kríženia náprav, ale aj o schopnosť ťahať príves s hmotnosťou až 1 870 kg. Chvályhodné. Pokiaľ systém X-Mode vás spoľahlivo dostane na vrchol každého stúpania, zostup má na starosti systém Hill Descent Control. Kontroluje vašu rýchlosť tak aby si vaša zornica zachovala prirodzenú veľkosť aj v prípade extrémne strmého klesania.

I feel good

To si budete spievať za volantom. Ak ste už videli nové modely Crosstrek a Outback, čo ste videli, lebo ste fanúšik a možno priamo majiteľ niektorého z nových modelov Subaru. Takže vás určite neprekvapí, že interiéru dominuje 11,6-palcový vertikálne umiestnený dotykový displej so systémom Starlink.

Konzervatívnejší prístup výrobcu sa odzrkadľuje v zachovaní analógových ukazovateľov v kaplnke pred vodičom, klasický tvar má tiež volič automatickej prevodovky. Máte si kam odložiť dlaň. Svoje oči si môžete oprieť aj o nové ozdobné 3D lišty, ktoré vytvárajú horizontálnu líniu naprieč kabínou. V interiéri sa striedajú rôzne farby plastov ako aj čalúnenia. Tie majú zvýrazniť priestrannosť.

Dizajnové prvky, ako sú odtlačky chodidiel na obložení predných dverí, motív kolibríka na čelnom skle a strešnom okne, alebo tiež odtlačky labiek na obložení zadných dverí dodávajú interiéru dobrodružného ducha. Batožinový priestor ponúka základný objem 508 dm3, po sklopení zadných operadiel narastie až na 1 720 dm3. To už je pomaly aj na ozvenu. Sedadlá sú navyše konštruované tak, aby v zákrutách znižovali mieru nakláňania hláv cestujúcich o 44 %.

Bezpečnostné oko

Oceňovaný systém EyeSight si pripísal nové funkcie. Odteraz pokrýva celé spektrum podmienok a v istých kritických situáciách dokáže reagovať ešte rýchlejšie. Je to vďaka zornému uhlu monokulárnej kamery, ktorá lepšie rozpoznáva bicykle, motocykle aj chodcov v širšom okolí vozidla. Vy sa tak môžete pozerať na váš smartfón menšou mierou výčitiek Úplne nový je tiež predný radar adaptívneho tempomatu. Bezpečnosť posádky pri zrážke spredu a z bokov sa v šiestej generácii zvýšila zväčšením a optimalizáciou rozloženia nosníka predného nárazníka, pridaním pomocného rámu a širším využitím platní z vysokopevnostnej ocele.

eBoxer

Pod kapotu putoval opäť obľúbený dvojlitrový atmosférický boxer, v šiestej generácii má výkon rovných 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 182 Nm. Naoko to nie je veľa, ale motor spolupracuje s 12,3 kW (16,7 k) elektromotorom zabudovaným do e-CVT prevodovky Lineartronic. Doping vo forme 66 Nm krútiaceho momentu znamená plynulejšiu akceleráciu ako aj nižšiu spotrebu, podľa údajov výrobcu až o 11 %. V budúcnosti sa chystá príchod aj full hybridu. Subaru uvádza, že konštruktéri medzigeneračne zoptimalizovali záber brzdového pedála pre ešte jednoduchšie a pohodlnejšie ovládanie.

Momentálne je Subaru  Forester tretím najlepšie predávaným modelom značky Subaru na starom kontinente. Dlhodobo je obľúbený u ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorí si cenia jeho spoľahlivosť, odolnosť a bezpečnosť ako aj tými vodičmi, ktorí reálne do terénu chodia.. Naplnenie svojich požiadaviek potom odmeňujú nevídanou vernosťou značke.

Ambíciu zmeniť tento stav má práve šiesta generácia, ktorá sa zákazníkov chystá osloviť mimoriadne príjemnou základnou cenou na úrovni 39 950 eur.

Verzia Výbava Cena (s DPH)
FORESTER 2.0i-MHEV STYLE 39 950 €
FORESTER 2.0i-MHEV STYLE X-TRA 43 950 €
FORESTER 2.0i-MHEV ADVENTURE 46 450 €
FORESTER 2.0i-MHEV PREMIUM 47 450 €

2025Forester. X-Mode. SUVSubarutop5
Komentáre (0)
Pridať komentár