BMW i5 vďaka novým polovodičom dôjde ďalej!

BMW oznámilo, že vďaka technickým inováciám sa podarilo znížiť oficiálnu spotrebu elektriny v režime WLTP pri jej modeloch BMW i5 a i5 Touring.

Automobilka pritom nepristúpila k zväčšeniu kapacity vysokonapäťových batérií. Spotreba sa znížila vďaka premiérovému využitiu polovodičových súčiastok z karbidu kremíka vo výkonovej elektronike vozidla. Čiastkový podiel na tom majú aj nové pneumatiky s mimoriadne nízkym valivým odporom a vylepšeným ložiskám kolies.

Dojazd v režime WLTP tak u niektorých verzií vzrástol až o 47 kilometrov, čo je osem až deväť percent viac ako u verzií tohto vozidla, ktoré sa predávali od jesene roku 2023. Kombinovaná spotreba u sedanu vo verzii eDrive 40, teda u tej s pohonom iba zadných kolies, sa vďaka tomu dostala presne na hranici iba 18 kWh na sto kilometrov. Inovácie sa u BMW dotkli aj plug-in hybridných typov automobilov. Konkrétne je teraz k dispozícii nabíjanie z wallboxov striedavým prúdom výkonom 11 kW. Doteraz sa BMW X1, BMW 2 Active Tourer, BMW 7 a XM dali nabíjať iba výkonom 7,4 kW.

BMW Panoramic iDrive – Nový kokpit pre BMW. Páči sa vám?

Komentáre (0)
Pridať komentár