Test: Indian FTR Sport – Only Fans

Indian FTR Sport je asi najkrajší naháč na trhu, napriek tomu si ho všimnú iba jeho fanúšikovia.

Autor: Majo Bóna, Foto: Marek Pauco

V zásade je veľmi ťažké zaradiť Indian FTR do nejakej kategórie. Je totiž kombináciou nádherného naháča s retro prvkami, športovými jazdnými vlastnosťami a s charakterom „muscle“ motorky, ktorá odkazuje na úspechy značky Indian na plochej dráhe. Plochodrážne motorky v USA vyzerajú trocha inak ako u nás. A práve na základe týchto špeciálov vznikol nádherný model Indian FTR. Napokon skratka FTR znamená Flat Track Racing, po slovensky preteky na plochej dráhe. Dizajn je extrémne atraktívny. Milujem obnažené detaily ako napríklad pružinu zadného zavesenia kolesa, zdvojenú koncovku výfuku tentoraz od úpravcu Dr. Jekill & Mr. Hyde alebo červeno eloxované disky, titánové disky kolies, ktoré ušetrili desať kilogramov hmotnosti. Prirátajte k tomu aj obnažený rám, malý štít predného reflektora, na ktorý si môžete napísať svoje obľúbené číslo.

To všetko je však iba optická predohra k vynikajúcim jazdným vlastnostiam. Stačí, ak vysadnete na odparkovanú motorku a na základe pozície sedenia budete vedieť, že tu sa nebude jazdiť pomaly. Pri pomalej jazde v zákrute alebo pri otáčaní sa zistíte, že riadenie má tendenciu „padať“ do strán. Os riadenia predného kolesa je predsa len kolmejšia. Po chvíli si však zvyknete a začnete zrýchľovať a naklápať motorku viac a viac. Pochopíte, že musíte pridať, aby sa vám FTR Sport ešte viac zapáčil. Je to pouličný renegát s talentom pre zákruty. Zásluhu na jazdných vlastnostiach má aj zmena veľkosti kolies. Od modelového roku 2021 má „eftéerko“ 17-palcové disky kolies vpredu aj vzadu. Ak sa vám viac páčila kombinácia 18- a 19-palcových diskov originálnej verzie, zvoľte si verziu Rally. Tá ich má stále. Jazdné vlastnosti na menších kolesách sú však agilnejšie a čierny podklad pod pneumatikami strážili nielen lepivé Metzelerky, ale aj náklonové ABS či trakčná kontrola.

To, čo ma príjemne šokovalo, bola integrácia moderných technológií. Na malom digitálnom TFT displeji si nastavíte zobrazenie rýchlosti alebo otáčok motora, alebo navigáciu. Áno, navigáciu, takže si nemusíte nič domontovávať a vešať na motorku. Páči sa mi aj grafika klasických ukazovateľov, aj rýchle a dotykové ovládanie zmeny režimu motora. Intuitívnym charakterom schová do vrecka mnohé iné systémy. A pritom dokáže zachovať retro vzhľad motorky. Poslednou kapitolou je motor s perfektným zvukom aj vďaka prepínateľnému výfuku Jekill & Hyde. Dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 60° a objemom 1,2 litra vyvinie 92 kW (125 k) a 118 Nm. FTR Sport sa cíti príjemne aj pri nižších otáčkach, no ešte radšej sa nechá vytočiť do otáčok. Zaujímavosťou motora je technológia vypínania zadného valca v prípade, že idete v dopravnej zápche.

Na záver by som mal jedno prianie. To, aby si Indian FTR Sport všimlo viacero motorkárov. Je to skutočne mimoriadne atraktívny naháč s poriadnou dávkou výkonu, ako aj mimoriadne dobrých jazdných vlastností a skutočne vynikajúcou kvalitou spracovania. Proste, ak chcete, aby vaša motorka nebola opozeraná a aby vám ju mnohí pochválili, tak Indian FTR Sport je vaším favoritom.

Stručne

Čo musíme uznať

Dizajn motorky pritiahne pohľady okoloidúcich.

Čo nám chýbalo

Tlmič riadenia.

Čo nás prekvapilo

Multifunkčný dotykový displej s navigáciou.

Indian FTR Sport

Cena a záruka:

základ/test 14 490/16 770 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor:  vodou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 203 cm3, max. výkon 92 kW (125 k) pri 7 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 118 Nm pri 6 000 ot.min-1. Emisie CO2 119 g/km.

Jazdný výkon, spotreba:

pohotovostná hmotnosť 233 kg, vmax = cca 200 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/4,7 l/100 km

 

Test: Indian Sport Scout Limited – Kmeňový šaman

Komentáre (0)
Pridať komentár