Na to, aby ste našli rozdiely pred a po liftingu, sa musíte pozerať naozaj veľmi pozorne. Prepracované zapustené logo, iná maska chladiča s malými diamantmi, niektoré ozdobné chrómované prvky nahradila čierna lesklá farba a zadné svetlá už nemajú červené krycie sklo, ale číre. To sú hlavné znaky faceliftu.
Drvivá väčšina predaných modelov Arkana pochádza z hornej polovice palety výbavy. Preto sa rozhodli trochu omladiť ponuku na 3 výbavové stupne. V najvyššej, Esprit Alpine vám už prakticky nič nechýba.
Testovaný model mal hybrid s atmosférickým štvorvalcom, dvoma elektromotormi a multimódovou prevodovkou, ktorý už poznáme. Zmiešaná prevádzka mesto a medzimesto znamená kombinovanú spotrebu 5,2 l/100 km a vďaka 50 l nádrži môžete v tomto režime odjazdiť viac ako 900 km na nádrž. Hybridná Arkana však nemá rada diaľnice. Tam už nie je problém jazdiť za 7,5 l/100 km a viac.
Na Arkanu sa veľmi dobre pozerá, príjemne som sa v nej cítil, na bežné jazdenie je super a má vyvážený podvozok aj s obrími kolesami. A v kontexte dnešných cien som očakával, že bude stáť viac ako 40 000 eur. Prekvapenie preto nastalo, keď sa pozrel na cenovku – testovaný model v plnej výbave totiž stál iba 36 350 eur.
Čo treba uznať
- Vyvážený podvozok aj na 19-palcových kolesách.
Čo nám chýbalo
- Viac vytlmenia.
Čo nás prekvapilo
- Vysoký dojazd.
Renault Arkana E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine
Cena (základ/test) 25 900/36 350 €
5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 69 kW (94 k) pri 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 148 Nm pri n. u. ot.min-1. Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom 32 kW (49 k), max. krútiaci moment 205 Nm. Max. systémový výkon 105 kW (143 k). Emisie CO2 105 – 111 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,8 s, vmax = 172 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,8 /5,6 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – áno
- USB-A – 4x
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,3
- Batožinový priestor: 480 dm3
Test: Renault Captur Mild Hybrid 160 EDC Techno – Najlepší mild-hybrid?!