Minitest: Renault Arkana E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – Prekvapí aj cenou

Renault Arkana, krásne kupé SUV, prešlo modernizáciu.

Na to, aby ste našli rozdiely pred a po liftingu, sa musíte pozerať naozaj veľmi pozorne. Prepracované zapustené logo, iná maska chladiča s malými diamantmi, niektoré ozdobné chrómované prvky nahradila čierna lesklá farba a zadné svetlá už nemajú červené krycie sklo, ale číre. To sú hlavné znaky faceliftu.

Drvivá väčšina predaných modelov Arkana pochádza z hornej polovice palety výbavy. Preto sa rozhodli trochu omladiť ponuku na 3 výbavové stupne. V najvyššej, Esprit Alpine vám už prakticky nič nechýba.

Testovaný model mal hybrid s atmosférickým štvorvalcom, dvoma elektromotormi a multimódovou prevodovkou, ktorý už poznáme. Zmiešaná prevádzka mesto a medzimesto znamená kombinovanú spotrebu 5,2 l/100 km a vďaka 50 l nádrži môžete v tomto režime odjazdiť viac ako 900 km na nádrž. Hybridná Arkana však nemá rada diaľnice. Tam už nie je problém jazdiť za 7,5 l/100 km a viac.

Na Arkanu sa veľmi dobre pozerá, príjemne som sa v nej cítil, na bežné jazdenie je super a má vyvážený podvozok aj s obrími kolesami. A v kontexte dnešných cien som očakával, že bude stáť viac ako 40 000 eur. Prekvapenie preto nastalo, keď sa pozrel na cenovku – testovaný model v plnej výbave totiž stál iba 36 350 eur.

 

Čo treba uznať

  • Vyvážený podvozok aj na 19-palcových kolesách.

Čo nám chýbalo

  • Viac vytlmenia.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoký dojazd.

Renault Arkana E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine

Cena (základ/test) 25 900/36 350 €

5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 69 kW (94 k) pri 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 148 Nm pri n. u. ot.min-1.  Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom  32 kW (49 k), max. krútiaci moment 205 Nm. Max. systémový výkon 105 kW (143 k). Emisie CO2 105 – 111 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,8 s, vmax = 172 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,8 /5,6 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 4x
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 480 dm3

Test: Renault Captur Mild Hybrid 160 EDC Techno – Najlepší mild-hybrid?!

Komentáre (0)
Pridať komentár