Nissan Qashqai e-Power: Qashqai vs Krakonoš (test)

Nissan Qashqai je po modernizácii lepší a lacnejší. Ako je to možné?

Keď v roku 2006 predstavil Nissan kompaktné SUV Qashqai, mnohí tento názvov nedokázali vysloviť, prečítať ani napísať. Význam slova som dlho nepoznal ani ja – len nedávno som sa dozvedel, že ide o pomenovanie pre horského kočovníka z oblasti juhozápadného Iránu.

A viete, kto je Krakonoš? Bájny horský ochranca obývajúci české pohorie Krkonoše. Ja som sa rozhodol, že Qashqai zoznámim s Krakonošom a v rámci testu som sa vybral na lyžovačku do Špindlerovho Mlynu.

Dizajnovo-technologický

V Európe najdôležitejší model automobilky prešiel zásadným dizajnovo-technologickým faceliftom. Qashqai dostal novú prednú masku so štruktúrou, ktorá má odkazovať na starodávne brnenie japonských bojovníkov a krajšia je aj grafika zadných svetiel. K testovanej verzii N-Design patria špecifické 20-palcové disky kolies, zelenomodrá metalíza Ocean je za príplatok 1 000 eur.

Doslova vyššiu ligu hrá interiér, ktorý teraz pôsobí až prémiovým dojmom. Milo ma prekvapilo bohaté použitie alcantary, ktorou je potiahnutá palubná doska, výplne dverí aj stredový tunel. 12,3-palcový dotykový displej po novom využíva multimediálny systém s integrovanými službami od Google.

Veľmi dobre tvarované sú predné sedadlá, volant má fyzické tlačidlá a je pohodlný na úchop. Chválim samostatný panel klimatizácie s mechanickými ovládačmi aj celkovú priestrannosť interiéru. Zadné dvere otvárajúce sa úplne do pravého uhla ešte umocnili môj pozitívny pocit.

Úsporný hybrid

Hybridná technológia e-Power funguje ako kombinácia 1,5-litrového preplňovaného trojvalca s variabilným kompresným pomerom a trakčného elektromotora. Na japonské pomery netypicky sa spaľovací motor vôbec nezapája do pohonu a slúži výhradne na generovanie energie pre elektromotor, ktorý má monopol na roztáčanie predných kolies.

Trojvalec pracuje kultivovane, ani vo vyšších otáčkach o sebe nedáva zvlášť vedieť. Hybridný Qashqai jazdí extrémne príjemne, jedinou škodou je, že nemôže mať pohon všetkých štyroch kolies.
Štvorkolka je k dispozícii iba s 1,3-litrovým motorom s mild hybridom. V meste Nissan bez problémov drží spotrebu okolo 4,5 litra, na diaľnici však vyskočí aj na 7,5. Čerešničkou na torte sú aktuálne akciové ceny, vďaka ktorým môžete mať Nissan Qashqai vo verzii e-Power už za 33 382 eur!

Čo treba uznať
Hybrid je v meste mimoriadne úsporný.
Čo nám chýbalo
3-zónová klimatizácia.
Čo nás prekvapilo
Cenová politika Nissanu – autá sú teraz lacnejšie!

Nissan Qashqai e-Power 2WD N-Design
Cena (základ/test) 32 990/46 340 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km

Motor
Preplňovaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 497 cm 3 , max. výkon 116 kW (158 k) pri 4 600 ot.min -1 , max. krútiaci moment 250 Nm pri 2 400 ot.min -1 . Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 140 kW (190 k), max. krútiaci moment 330 Nm. Najvyšší kombinovaný
výkon 140 kW (190 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 330 Nm. Emisie CO 2 117 – 120 g/km.

Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 7,9 s, v max = 170 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,3/6,5 l/100 km.
.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,3
Batožinový priestor: 504 dm3

Test: Nissan Qashqai E-Power – Láme mýty

NissanNissan Qashqai
Komentáre (0)
Pridať komentár