Test: MG3 Hybrid+ ponúka 200 koní na 3 stupne

MG3 Hybrid+ patrí z technologického hľadiska k najzaujímavejším autám na trhu.

Zvonku pôsobí nenápadne, niekto by možno povedal nudne. Celkový dojem zachraňuje vydarená predná časť a zaujímavý je aj tvar 16-palcových diskov. Jasné, pri dizajne stále platí „sto ľudí, sto chutí“ a prílišná extravagancia by mohla odradiť konzervatívnejšiu časť klientely. Presun do interiéru sprevádza uznanlivé pohmkávanie. Na viacerých miestach síce nájdete tvrdé plasty, ale stred palubnej dosky je pokrytý príjemne mäkkou prešívanou koženkou v kombinácii s textíliou.

Pred vodičom sa nachádza 7-palcový displej digitálneho kokpitu, stredová obrazovka má veľkosť 10,25” vo všetkých troch ponúkaných výbavách. Z ergonomického hľadiska mi prekážalo, že volant je nastaviteľný iba výškovo, chýba prispôsobenie v pozdĺžnom smere. Nastavenie ventilácie cez dotykovú obrazovku je za mňa
tiež ergonomický faul, avšak rieši to tak aj mnoho iných značiek. Čo sa týka priestrannosti či pohodlnosti sedadiel, MG3 drží súčasný štandard v B-segmente a ťažko mu niečo vyčítať.

Ak ste vyšší ako 185 cm, zrejme budete mať vzadu problém s miestom nad hlavou, okrem toho však vývojári odviedli slušnú prácu. Batožinový priestor s objemom 293 dm 3 patrí k skromnejším, dôvodom je fakt, že pod podlahou sa nachádza 12 V batéria. Na výbave sa nešetrilo, najvyšší stupeň Exclusive má dokonca 360° parkovaciu kameru, full-LED svetlá či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Iné ako ostatné

Kompaktné MG3 najväčšmi vyniká hybridnou technológiou. Spaľovací základ predstavuje atmosférický 1,5-litrový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, ktorý si vystačí bez filtra pevných častíc, má reťazový rozvod a energetickú účinnosť až 41 %. Disponuje výkonom 75 kW (102 k) a dopĺňa ho elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) plus štartér- generátor. Výrobca uvádza systémový výkon 143 kW (195 k) a krútiaci moment 425 Nm, čo
znie ohromujúco, ale v praxi to má svoje špecifiká. Auto totiž v nižších rýchlostiach poháňa elektromotor, spaľovací motor slúži ako generátor energie, ktorú tlačí do batérie s kapacitou 1,83 kWh.

 

Až pri rýchlosti okolo 80 km/h sa do pohonu cez planétovú 3-stupňovú prevodovku bez hydrodynamického meniča aktívne zapojí aj štvorvalec a kým je v batérii dosť šťavy, môže si vodič užívať sľubovaný výkon takmer 200 koní. Samozrejme, ak autu dlhší čas tlačíte na krk, energia sa minie a potom vás vpred ženie už len 102-koňový benzínový motor. Z praktického hľadiska je dôležitejšie, že batériová architektúra pracuje s nominálnym napätím až 350 V a tromi stupňami rekuperácie, takže v meste máte často pocit, že šoférujete elektromobil.

A keď už aj spaľovací motor začne generovať elektrickú energiu, tak to robí ticho a v nízkych otáčkach. Normovanú spotrebu som síce prekročil o liter, no aj mojich 5,5 litra je dobrá hodnota. Najmä, keď si uvedomím, že tak technologicky vyspelé a slušne vybavené auto stojí v základe 18 890 eur a najvyššia výbava vás vyjde na
20 930 eur.

Čo treba uznať
Premyslená hybridná technológia funguje bez problémov.
Čo nám chýbalo
Pozdĺžne nastaviteľný volant.
Čo nás prekvapilo
Kúrenie je možné iba cez odpadové teplo z motora.

MG3 Hybrid+ Exclusive
Cena (základ/test) 18 890/20 930 €
Záruka 7 rokov alebo 150 000 km / na trakčnú batériu 7 rokov alebo 150 000 km

Motor
Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 490 cm 3 , max. výkon 75 kW (102 k) pri 6 000 ot.min -1 , max. krútiaci moment 128 Nm pri 4 500 ot.min -1 . Elektromotor: max. výkon 100 kW (136 k), max. krútiaci moment 250 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 143 kW (195 k), najvyšší kombinovaný krútiaci
moment 425 Nm. Emisie CO 2 100 g/km.

Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 8,0 s, v max = 170 km/h, spotreba WLTP/test 4,4/5,5 l/100 km.
.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 1×
USB-C – 2×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 10,25
Batožinový priestor: 293 dm3

 

Test: MG4 XPower – Keď čísla nepustia

 

HybridMG3
Komentáre (0)
Pridať komentár