Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 163 k AWD Premium – Dobrodruh

SsangYong Torres prešiel nenápadným faceliftom.

 

Facelifty prichádzajú zbežne v treťom – štvrtom roku životného cyklu daného modelu, SsangYong však faceliftoval Torres ani nie rok a pol od uvedenia na trh. Exteriérové zmeny nájdu len skutoční znalci, pretože prakticky žiadne nie sú – anténu nahradila žraločia plutva, ktorá v sebe integruje DAB/GSM príjem a z veka kufra zmizol nápis SsangYong. Automobilka totiž už patrí pod konzorcium KG Mobility, na čo upozorňuje už aj multimediálny systém, kde sa namiesto SsangYongu zobrazí nápis KGM. Logo SsangYongu na volante však ostáva.

O čo nenápadnejšie sú zmeny exteriéru, o to zásadnejšie sú v interiéri. Ten je vlastne celkom nový, v podstate je identický s elektrickou verziou Torres EVX. A musím povedať, že sa mi na pohľad veľmi páči. Všetko pôsobí uhladene a maximálne moderne. Horšie je to s praktickou stránkou. Všetko ovládate cez dotykový displej, ktorý má navyše pomalé reakcie. Treba ale na rovinu povedať, že ani pred faceliftom to nebolo inak, akurát ste mali ešte o jeden ovládací displej viac. Teraz sa všetko sústredilo do jedného centrálneho displeja, ktorý je väčší – naprieč uhlopriečkou má 12,3 palca, je natočený na vodiča a spolu s displejom prístrojového štítu tvorí vlastne širokouhlú obrazovku pod jedným spoločným krycím sklom. Vzhľadom na to, že sedadlo vodiča je aj v najnižšej polohe relatívne vysoko, displeje sú nízko. Oproti predfaceliftovému modelu sa výrazne zlepšili odkladacie priestory – medzi prednými sedadlami je totiž po novom levitujúca konzola s priečinkami a pod ňou ešte veľká odkladacia plocha. Obeťou spomínanej konzoly sa však stal pôvodný volič prevodovky, ktorého nahradil zapustený kolískový ovládač. Som staromódny a mne sa pôvodný volič pozdával viac.

Ani z hľadiska techniky sa nič zásadné nezmenilo, pod kapotou ostal pôvodný benzínový motor 1,5 GDI Turbo so 120 kW (163 k), po facelifte však spĺňa prísnejšie emisné limity Euro 6E. Škoda len, že sa konštruktérom nepodarilo stlačiť jeho spotrebu. Stále je pažravejší než konkurenti. Naďalej však platí, že to, čo zaplatíte na vyššej spotrebe, ušetríte pri kúpe, pretože Torres je lacnejší ako konkurenti. V testovanom modeli je spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Výkonový aj akustický prejav hnacieho systému je príjemný.

Medzi tými autami, ktoré majú dobre vyvážený podvozok, patrí Torres k tým citeľne pevnejším, čo vnímate najmä na krátkych nerovnostiach. Zároveň však platí, že celé auto je mechanicky veľmi pevne postavené – mimoriadne efektívne tlmí prenos rázov do karosérie, karoséria ako taká je veľmi pevná, plasty poctivo namontované… Zrátané a podčiarknuté, hoci sa podvozok zdá tvrdší, nie je to vôbec nepríjemné, pretože auto je tiché.

Stručne

Čo treba uznať

Auto je postavené veľmi pevne.

Čo nám chýbalo

Rýchlejšie reakcie dotykového displeja.

Čo nás prekvapilo

Ani pri rozumnej jazde sa mi nedarilo jazdiť pod 8 l/100 km.

SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 163 k AWD Premium

Cena (základ/test)                                         26 990/39 620 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 207 g/km.

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za n. u., vmax = 191 km/h, spotreba WLTP/test 9,1/8,7 l/100 km.

 

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – nie

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 12,3

Batožinový priestor: 703 dm3

Test: Ssangyong Tivoli 1,5 GDI Turbo STYLE+ – Člen rodiny

 

Komentáre (0)
Pridať komentár