Európska komisia v súčasnosti pracuje na revízii tejto európskej legislatívy a pripravuje nový balíček predpisov o technickej spôsobilosti vozidiel. V rámci tejto prípravy zástupcovia Európskej komisie chceli na vlastné oči vidieť, ako sa kontroly technického stavu vozidiel vykonávajú priamo v praxi, pričom Európska komisia si Slovensko vybrala ako cieľ svojej návštevy.
Európska komisia na hraničnom priechode D4 Jarovce – Kittsee videla výkon koordinovanej cestnej technickej kontroly, ktorú spoločne vykonávali slovenská dopravná polícia spolu s rakúskymi kontrolnými orgánmi. Policajti oddelenia špeciálnych kontrol z Trnavy a Bratislavy kontrolovali hmotnosti vozidiel prenosnými váhami a na mobilnom kontrolnom zariadení kontrolovali brzdy vozidiel a tiež emisie vozidiel. Európska komisia sa zaujímala, ako sa na Slovensku postupuje, keď na vozidle na ceste boli zistené chyby, ako sa postupuje voči dopravnému podniku a či sa nejakým spôsobom preveruje, či pravidelná technická a emisná kontrola bola vykonaná správne.
Európska komisia si pozrela aj slovenské stanice technickej kontroly a pracoviská emisnej kontroly, kde sa oboznámila so spôsobom vykonávania slovenských technických a emisných kontrol a jednotlivých kontrolných zariadení, ktoré sa na tieto kontrolné zariadenia používajú. Európska komisia mala záujem vidieť, spôsob vykonávania kontrol (odborného dozoru), či sú technické a emisné kontroly vykonávané správne a aké metódy takýchto kontrol staníc technickej kontroly a na pracoviskách emisnej kontroly sa na Slovensku vykonávajú a aké sú následné postihy v prípade zistenia porušení.
Európska komisia sa tiež zaujímala, ako sa pracuje so zaznamenanými údajmi pri technickej a emisnej kontrole na preverenie, či daná kontrola bola vykonaná správne a či sa niektoré kontrolné položky nedajú automatizovať. Európska komisia diskutovala tiež o možnosti merania počtu pevných častíc vznetových motorov, ktoré Európska komisia plánuje zaviesť v rámci nového balíka ako povinné.