Pred pár mesiacmi prešiel Tucson modernizáciou. Navonok ho spredu spoznáme vďaka novým predným denným svetlám, ktoré majú menej segmentov a sú doplnené o pilotné príplatkové Matrix-LED svetlomety. Prekvapilo ma, že vykrývanie funguje aj v obci.
Zadné okno po novom už nemá separátny znak, ten sa stal súčasťou skla. Hlavnou novinkou je nový, pocitovo omnoho luxusnejší interiér. Stratil síce svoju jedinečnosť a Multi-Air výduchy, no podľa mňa mu táto zmena jednoznačne prospela. Zároveň vďaka novému levitujúcemu tunelu ani vysokých vpredu sediacich obrov netlačí nič do kolien. Čo je však najväčším pozitívom? Tucson je po novom ešte tichšie a príjemnejšie auto, čo z neho robí výborného všestranného spoločníka.
20 rokov
Hlavnou výsadou edície 20th Anniversary je možnosť priplatenia matnej zelenej farby. Na karosériu výnimočnému štvorkolesovému Tucsonu dopriali pár log a štítkov kaktusu, ktorý je typický pre územie Tucsonu v Amerike. Logo nájdeme aj na špeciálnych prahových lištách a tiež na hlavových opierkach športových sedadiel odetých v čiernej koži a textilného semišu, ktoré sú navyše prešívané zelenou farbou. A poviem vám, predné sedačky som si pochvaľoval, sú perfektné.
Slabší hybrid
Pred modernizáciou mala full-hybridná verzia kombinovaný výkon 169 kW (230 k). Po modernizácii výkon klesol na 158 kW (215 k). Dôvodom je spaľovací motor, ktorý má namiesto pôvodných 132,2 kW (180 k)už iba 117,6 kW (160 k), ale elektromotor je zasa o chlp silnejší, výkon zo 44,2 kW (60 k) narástol na 47,7 kW (64 k). Viac elektriny, menej spaľovacích koní, to by mohlo znamenať aj priaznivejšiu spotrebu, či? Tí, ktorí nás sledujú na Instagrame, asi už tušia.
Mne sa s verziou s pohonom oboch náprav podarilo v zime defenzívnou jazdou medzi mestami odjazdiť minimálnu spotrebu 6,5 l/100 km. V hlavnom meste s prevahou krátkych trás indikoval palubný počítač 8,1 l/100 km, diaľnica z Bratislavy do Zvolena si však vypýtala 11,4 l/100 km a celkový trojtýždňový priemer vykázal 8,8 l/100 km. Keď si porovnám oficiálne tabuľky pred a po modernizácii, rozdiely v nich prakticky nie sú. Kapacita batérie ostala nezmenená, a teda 1,49 kWh, takže hoci má elektromotor viac koní, nedokáže ich využiť na výraznejšie zníženie spotreby.
Stručne
Čo treba uznať
- Veľmi pohodlné a všestranné auto.
Čo nám chýbalo
- Čalúnenie kufra namiesto tvrdých plastov.
Čo nás prekvapilo
- Vysoká spotreba.
Hyundai Tucson Hybrid AWD 20th Anniversary Premium
Cena (základ/test) 26 390/43 550 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km / 8 rokov alebo 160 000 km na batériu
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 117,6 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Elektromotor synchrónny, max. výkon 47,7 kW (64 k), max. krútiaci moment 264 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 158 kW (215 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 146 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax = 186 km/h, spotreba WLTP/test 6,4/8,8 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 616 dm3