Japonský výrobca hovorí, že verzia N-Trek je určená pre dobrodružné povahy a smelé rodiny. Za týmto sloganom sa v praxi ukrýva súbor jemných úprav, vďaka ktorým si tento X-Trail lepšie poradí s nespevneným povrchom. Má vodoodolný poťah sedadiel, resp. čalúnenia dverí, a tiež jedinečné 18-palcové disky vo verzii Autech na vysokých pneumatikách, pričom Nissan takto označuje aj úpravu nárazníkov, čiernych strešných lyžín či spodnej lišty dverí.
Dobrodružná verzia N-Trek vychádza z výbavového stupňa N-Connecta, takže v nej nechýba 360° parkovacia kamera, bezdrôtové zrkadlenie smartfónu ani 12,3-palcový displej s multimediálnym systémom A-IVI vrátane navigácie. Nad rámec tejto výbavy však N-Trek ponúka ešte aj vyhrievanie predných a zadných sedadiel a tiež volantu, automatickú trojzónovú klimatizáciu či predné LED hmlovky.
Keďže ide o verziu prispôsobenú na jazdu v nie príliš náročnom teréne, tak je k dispozícii iba s hybridom e-Power a pohonom všetkých kolies e-4ORCE. V X-Traili tento pohon funguje vďaka dvom elektromotorom – jednému vpredu, jednému vzadu. So svetlou výškou podvozka na úrovni 210 mm si môžete dovoliť zdolať rozbitú poľnú cestu, no treba myslieť na to, že Nissan X-Trail je skôr luxusné SUV a dobrodružná verzia znamená stanovačku na okraji lesa, nie zdolávanie vážneho terénu.
Viac než blato a kamene si užijete komfortné naladenie podvozka a skvelo pracujúci hybridný systém, na ktorý môžu byť v Nissane právom hrdí. Len pripomínam, že 1,5-litrový trojvalec tu slúži výlučne ako generátor elektrickej energie a priamo do pohonu sa vôbec nezapája. Zato však dokáže pracovať veľmi efektívne, môže si upravovať kompresný pomer, má variabilné časovanie ventilov a dokonca využíva aj kombinované vstrekovanie paliva. Vďaka tomu je robustný Nissan X-Trail bez problémov schopný jazdiť s kombinovanou spotrebou do siedmich litrov.
Stručne
Čo treba uznať
Snaha výrobcu vyhovieť všetkým typom zákazníkov.
Čo nám chýbalo
Efektívnejšia filtrácia malých nerovností.
Čo nás prekvapilo
Veľmi dobré odhlučnenie kabíny.
Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE N-Trek
Cena (základ/test) 35 090/43 620 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 4 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 2 400 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 330 Nm. Zadný elektromotor: 3-fázový synchrónny, max. výkon 100 kW (136 k), max. krútiaci moment 195 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 157 kW (213 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 525 Nm. Emisie CO2 143 – 150 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 7 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 6,3-6,6/ 7,1 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 2 ×
USB-C – 2×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,23´´
Batožinový priestor: 575 dm3
Test: Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve – Zaslúži si pozornosť