Test: Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T 2WD 6MT – Do rodiny

Nissan Townstar vyniká praktickosťou a priestrannosťou, skvele rozumie potrebám aktívnych ľudí.

Pre korektnosť začnem známou informáciou, že Townstar je členom súrodeneckej trojice, do ktorej patrí aj Renault Kangoo a Mercedes-Benz triedy T. Má teda solídny základ, na ktorom môže stavať. Osobne dlhodobo hovorím, že ak chcete priestranné rodinné auto, prípadne spoločníka na aktívne trávenie voľného času s vyšším posedom za volantom a komfortným nastupovaním, rodinná dodávka schová do vrecka akékoľvek SUV.

Základný objem batožinového priestoru 775 dm3 je zárukou, že sa pri balení nemusíte obmedzovať, prípadne môžete do auta naložiť detský kočík bez toho, aby ste ho museli skladať. Ak sklopíte operadlá zadných sedadiel, vytvoríte priestor s objemom 2 800 dm3 a keďže šírka zadného nakladacieho otvoru je v spodnej (najširšej) časti až 1,2 metra, bez problémov do auta naložíte aj veľké domáce spotrebiče či iné rozmerné predmety. Keď som už pri zadných sedadlách, nevyhnem sa miernej kritike. Je totiž škoda, že sú delené v tradičnom pomere 60:40 a nedajú sa sklápať samostatne – ako to majú napríklad konkurenti z koncernu Stellantis.

Tiež ma mrzí, že zadné sedadlá nie sú posuvné a že operadlo spolujazdca sa nedá preklopiť dopredu, aby ste v aute mohli prevážať aj extra dlhé predmety. Odhliadnuc od toho si ma Nissan Townstar získal. Vo výbave Tekna má LED denné aj stretávacie svetlá, ktoré majú dostatočne dlhý dosvit a široký svetelný kužeľ a vôbec neprekáža, že diaľkové sú halogénové. Rodinný Nissan mal v testovanej verzii relatívne nízku pohotovostnú hmotnosť 1 550 kg a asi aj preto som nemal pocit, že by zadné bubnové brzdy predstavovali nejaké obmedzenie.

Svetlá výška podvozka je v najnižšom bode pod motorom 20 cm, takže Townstar nie je iba mestská hviezda, ale zvládne aj ľahký terén. Jediný spaľovací motor v ponuke je benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra a výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa kombinuje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za naftou však nemusíte smútiť, tento benzínový motor je podľa mňa dobrý. Má slušnú dynamiku, najmä v strednom pásme otáčok, a v kombinovaných podmienkach dokáže jazdiť so spotrebou do 7,5 litra, čo na malú dodávku nie je vôbec zlé.

Stručne

Čo treba uznať

  • Vyššia výbava Tekna ponúka všetko, čo chcete/potrebujete.

Čo nám chýbalo

  • ISOFIX aj na strednom sedadle, tri sedačky sa dozadu zmestia.

Čo nás prekvapilo

  • Cenový rozdiel medzi dvojicou výbav je iba 1 500 eur.

Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T 2WD 6MT

Cena (základ/test)                                         24 790 /28 590 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 160 000 km 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 333 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 4 5000 min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 500 ot.min-1. Emisie CO2 150 – 174  g/km.

 

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 11,8. s, vmax = 183 km/h, spotreba WLTP/test 6,6 – 7,7/ 7,5 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 5×
  • USB-C – 0×
  • Wi-Fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0´´
  • Batožinový priestor: 775 dm3

Test: Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T 130 Tekna – Politika silnejších

NissanNissan Townstar
Komentáre (0)
Pridať komentár