Test: Ford Tourneo Courier 1,0 EcoBoost 7AT Active – Záblesk normálnosti

Ford Tourneo Courier je dobre vybavená praktická rodinná dodávka, ktorú si navyše môžete kúpiť za zmysluplnú cenu.

Možno sa pýtate, načo je dobré, že Ford ponúka v rovnakom čase dve veľmi podobné rodinné dodávky. Hneď treba vysvetliť, že Tourneo Courier a Tourneo Connect  sú si podobné len na prvý pohľad, v skutočnosti sú diametrálne odlišné. V rozmeroch nie sú veľké rozdiely, Tourneo Courier je len o 165 mm kratšie, o 67 mm nižšie, má o 63 mm kratší rázvor a je o 16 mm nižšie.

Podstatný rozdiel je v tom, že zatiaľ čo Tourneo Connect je technické dvojča Volkswagenu Caddy, Tourneo Courier je čistokrvný Ford. Má vlastný motor, podvozok, interiér, multimédiá a najmä je cenovo dostupnejší. Takže kým na Tourneo Courier vo verzii Active s automatickou prevodovkou vám teraz bude stačiť 25 608 eur, na Tourneo Connect vo verzii Active s automatom si budete musieť pripraviť aspoň 29 190 eur. Je však tiež pravdou, že kým testovaný Tourneo Courier sa predáva iba s benzínovým trojvalcom, drahší Tourneo Connect môže mať naftový štvorvalec, plus v ponuke je aj jeho predĺžená verzia Grand.

Šetriť sa dá rozumne

Nové autá sa v ostatnom období čoraz viac vzďaľujú peňaženke priemerného Slováka, ale Tourneo Courier je vítaným zábleskom normálnosti. Samozrejme, na to, aby ste si ho mohli v slušnej výbave kúpiť za 25-tisíc eur, muselo sa niekde ušetriť. Avšak šetrilo sa rozumne a na tých správnych miestach. Tak napríklad LED technológia je použitá iba v rámci denného svietenia, stretávacie a diaľkové svetlá sú halogénové. K dispozícii nie je bezkľúčové odomykanie a pod kapotou nájdete iba litrový trojvalec EcoBoost bez akejkoľvek elektrifikácie.

Avšak ponúka sa v kombinácii s manuálnou, ako aj 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou za príplatok 1 800 eur. Ide o prepracovanú verziu trojvalcového motora, už s reťazovým rozvodom, aj keď olejové čerpadlo je naďalej poháňané remeňom namočeným v oleji. Vo verzii Active má Tourneo Courier s automatom pohotovostnú hmotnosť len 1 400 kg a zrejme preto kotúčové brzdy nájdete iba vpredu, vzadu musia Fordu stačiť bubny a jednoduchá náprava s vlečenými ramenami. Na pohľad vyzerá auto sebavedome – zelená metalíza, kontrastná biela strecha, ochranné plasty aj 17-palcové disky vytvárajú harmonický dojem.

Praktické a pohodlné

 Malé dodávky sa do rodiny kupujú najmä pre ich praktickosť a priestrannosť a to sú silné stránky aj v prípade tohto modelu. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní po plató objem 570 dm3, ak by sme priestor merali až po strechu, bolo by to 1 188 dm3. Keď si navyše sklopíte operadlá zadných sedadiel a vyklopíte sedáky, dostanete priestor s objemom až 2 162 dm3.

Tu treba povedať, že operadlá zadných sedadiel sa sklápajú v pomere 60:40, takže nemáte k dispozícii tri samostatné sedadlá a zadná lavica nie je ani vyberateľná. To v praxi napríklad znamená, že pozdĺž dverí nevojde bežný pánsky bicykel. Nakladacia hrana je nízka a väčšina prepravovaných predmetov sa do kufra vojde bez problémov. K zadným sedadlám som ešte zabudol dodať, že na ne prostredníctvom ISOFIX ukotvíte iba dve detské sedačky, v strede potom ostane ešte trochu miesta, možno na podsedák.

Veľa muziky

V interiéri ma Ford Tourneo Courier milo prekvapil. Pri tejto cene mu odpustím tvrdé plasty, jednoduché sedadlá aj labilnú lakťovú opierku. Obzvlášť vtedy, keď viem, že mám k dispozícii 7 airbagov, dvojicu 8-palcových displejov, bezdrôtové zrkadlenie smartfónu, bezdrôtovú nabíjačku, adaptívny tempomat, parkovaciu kameru a všetky bezpečnostné a asistenčné systémy, ktoré poznám z drahších modelov. Chýbalo mi klasické ovládanie klimatizácie, nastavovanie cez dotykový displej vyslovene neznášam.

Bol som zvedavý na malý motor, keďže pracuje v pomerne veľkom aute. Preplňovaný benzínový trojvalec s priamym vstrekovaním má výkon 92 kW (125 k) a najvyšší krútiaci moment 200 Nm. Pri priemernom zaťažení má dostatok sily a života, ani spotreba nie je katastrofálna – mimo mesta šesť, v meste sedem a na diaľnici osem litrov. V kombinovaných podmienkach 7,5. Keď si k tomu prirátate výborný podvozok, ktorým je Ford roky známy a predĺženú záruku na 5 rokov, ide naozaj o veľmi zaujímavú ponuku. No nie?

Stručne

Čo treba uznať

  • Bohatá výbava a dobré jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Bezkľúčový prístup a klasické ovládanie klimatizácie.

Čo nás prekvapilo

  • Priestrannosť interiéru a rozumná spotreba motora.

Ford Tourneo Courier 1,0 EcoBoost 7AT Active

Cena (základ/test)                                         23 748 /27 420 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 997 cm3, max. výkon 92 kW (125 k) pri 6 000 min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 163 – 167 g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 11 s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 7,2 – 7,3/ 7,5 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0´´
  • Batožinový priestor: 570 dm3

Test: Ford Kuga 2,5 Duratec FHEV AWD ST-Line X – Šelma či maznáčik?

FordFord TourneoFord Tourneo Courier
Komentáre (0)
Pridať komentár